خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شورای اروپا خواستار حذف طرح نقشه اسلام در اتریش شد

شورای اروپا که یکی از گروه های حقوق بشری اروپایی است از دولت اتریش خواست از برنامه خود برای اجرای طرح «نقشه اسلام» عقب نشینی کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای اروپا که یکی از گروه های حقوق بشری اروپایی است از دولت اتریش خواست از برنامه خود برای اجرای طرح «نقشه اسلام» عقب نشینی کند.

وب سایت دولت اتریش بیش از ۶۲۰ مسجد و انجمن اسلامی را با موقعیت، آدرس و نام مقامات مشخص کرده است که شورای این نقشه را بسیار تبعیض آمیز توصیف کرده است.

این نهاد عالی حقوق بشر اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که انتشار نقشه اسلام خصومت با مسلمانان است و نتایج عکس در جامعه دارد.

در این بیانیه آمده است که مقابله با افراط گرایی و ایدئولوژی هایی که تحت عنوان آزادی مذهب روایت های خطرناکی را گسترش می دهند، یک وظیفه مهم امنیت ملی است اما این نقشه در خدمت کینه های موجود است و بسیاری از مسلمانان آن را بسیار تبعیض آمیز می دانند.

شورای اروپا تصریح کرد که مسلمانان با انتشار آدرس و سایر جزئیات مربوط به خود احساس عدم امنیت و تهدید می کنند.

 وزارت ادغام اتریش وب سایتی را راه اندازی کرد که جزئیات ۶۲۰ مسجد و انجمن اسلامی این کشور را با محل، آدرس و نام مقامات ارائه می داد.

وزیر ادغام از این نقشه دفع کرد و گفت که هدف آن مبارزه با ایدئولوژی های سیاسی است و نه دین.

اما سازمان های محلی مسلمانان دولت را متهم کرده اند که تعداد انگشت شمار مسلمانان یعنی حدود ۸۰۰ هزار مسلمان که در این کشور زندگی می کنند را به عنوان یک خطر بالقوه برای جامعه می داند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.