خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرا شاوردیان: نظریه های امام خمینی(ره) محدود به دوران خاصی نیست

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس گفت: نباید فراموش کرد که نظریه های امام راحل پایه اصلی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود و محدود به یک دوران یا زمان خاصی نبوده و دائم در حال رشد و توسعه است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی در سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: زنده بودن نظریه های امام راحل را باید در پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب یافت.

وی افزود: انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل می‌شمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزشهایش که با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی‌گیرد.

آرا شاوردیان مطرح کرد: انقلاب اسلامی پس‌از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس با بیان اینکه امروز نظام انقلاب اسلامی ایران در یکی از حساس ترین شرایط سیاسی خود به سر می برد گفت: جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند شناخت خطوط اصلی حرکت انقلابی حضرت امام خمینی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی است؛ اصول و قوائدی که شناخت و عمل به آن می تواند انقلاب را در مسیر صحیح نگاه داشته و از آسیب ها مصون دارد.

وی ادامه داد: در این سمینار به چند نکته مهم اشاره می کنم که می توان چراغ راهی در مسیر باشد “آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید”، در تاریخ معاصر نقش امام در آگاهی بخشی به ملت ها و آشکار ساختن چهره دشمنان و بالا بردن سطح بینش و دانش نسل جوان که در معرض فرهنگ غرب قرار داشت منحصر به فرد است.

آرا شاوردیان با اشاره به اینکه امام راحل نه تنها برای آزادی و استقلال کشور و ملت از یوغ استعمارگران و امپریالیست ها، تئوری ارائه داد، گفت: ایشان بلکه انقلابی را رهبری کرد و به پیروزی رساند که با گذشت ایام ریشه های آن در عمق جان ملت های خردمند محکم تر و استوار تر می شود؛ بنا براین دلایل به جاست که یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شود و اندیشه ها و افکار و رویداد و راهکارهای انقلابی ایشان به کنکاش گرفته شود.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس گفت: ابعاد شخصیت ایشان و آشنایی با افکار و اندیشه های ایشان با روش های علمی یکی از نیازهای مهم عصر حاضر است؛ امام متعلق به کشور و ملت خاصی نبود بلکه مردی اندیشمند و سیاستمداری وارسته، اهل تقوا، خداپرست و حامی مستضعفان و دشمن مستکبران بود.

به گفته وی، تصمیم گیری های به موقع و سخنرانی های موثر و شورآفرین و اعلامیه های حساب شده امام راحل نشانه تشخیص دقیق شرایط سیاسی و اجتماعی از منطقه و جهان داشت؛ جهان و به خصوص غرب باید بداند که امروز نیز اندیشه ها و خط فکری امام زنده است.

آرا شاوردیان تاکید کرد: نکاتی در رفتار و منش ایشان به خصوص در بعد اخلاق و سیاست و رهبری وجود دارد که نه تنها در زمان خود منحصر به فرد بلکه فراتر از زمان خود بوده و در زمان آینده باید از آن الگو جست در باب اخلاق متاسفانه کسانی که در راس امور قرار می گیرند از خصوصیاتی چون تکبر و تجمل گرایی و زندگی جدا از ملت را اتخاذ می کنند و متاسفانه مردم دنیا نیز قبول کرده اند کسانی که در راس حکومت قرار می گیرند این اخلاق را داشته باشند اما امام این باور غلط را تغییر داد و نشان داد رهبر محبوب یک ملت و کشور می تواند زندگی زاهدانه ای داشته و ساده زیست باشد و با اخلاق و منش انبیا با مردم برخورد کند.

وی با اشاره به رهبری مدبرانه امام راحل بیان داشت: امروز که در جای جای جهان هر کشوری قصد دارد توانمندی خود را در عرصه های مختلف به رخ دیگر کشورها بکشاند باید یادآور این نکته مهم باشیم که احیای روحیه غرور و خودباوری در ملت ایران و ایمان داشتن به توانایی های داخلی و تقویت اراده و نمایان ساختن استعدادها و عزم و جزم همه و همه مدیون درایت و تفکر راسخ ایشان در متحول ساختن ملت ایران بود که به جز درایت و دوراندیشی و شناخت درست و درک عمیق از مسائل روز و آینده نگری ایشان حاصل نمی شد.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس ابراز کرد: قدرتهای خارجی با نفوذ خود در لایه های مختلف حاکمیتی و سطوح مختلف جامعه، مردم ایران را به غلط به این باور رسانده بودند که ملت ایران قابلیت و لیاقت کارهای بزرگ و توانایی و ابتکار عمل لازم را ندارد ولی امام راحل روح غرور و افتخار را در ملت دمید.

سمینار بین اللملی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر عصر به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، اعضای بیت امام راحل و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از کشورهای مختلف در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.