خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت یک پایگاه بین المللی تخصصی از زندگی «آیت الله سیستانی»

یک پایگاه بین المللی تخصصی در امور ادیان و مذاهب مقاله ای درباره آیت الله سید علی سیستانی و مواضع ملی گرایانه و انسانی اش منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از c-karbala، پایگاه خبری بین المللی تخصصی «World Religion News» در امور ادیان و مذاهب مقاله مفصلی درباره زندگی و مواضع سیدعلی حسینی سیستانی، مرجعیت عالی دینی در عراق منتشر کرد. «سام فیلد» در این مقاله باعنوان «زندگی نامه آیت الله سیستانی» آورده است: این اثر دومین مقاله در نوع خود درباره رهبران بزرگ دینی عصر کنونی است.

این پایگاه تخصصی تاکید کرد: علت سفر اخیر پاپ فرانسیس به عراق این است که محل تولد پدر مسلمانان، مسیحیان و یهودیان حضرت ابراهیم(ع) آنجاست. وی بهبود روابط با مسلمانان را با سفر به شهر نجف اشرف و دیدار با آیت الله سیستانی ، عالم دینی تاثیرگذار و معتدل تقویت کرد.

در این مقاله آمده است: این دیدار بی سابقه بین پاپ و آیت الله سیستانی پیامدهای دینی و مذهبی گسترده ای داشت. اما شهرت آیت الله سیستانی ۹۰ ساله به عنوان یک نماد و الگوی خاص در این سفر تاثیر گذار بود. روش متواضعانه وی و ارادت عمیق اش به آموزش معروف است. وی در ایران متولد و رشد کرده است. اما او دهه ها در یک خانه اجاره ای در یک خیابان باریک در کنار حرم امام علی(ع) که یکی از مقدس ترین مکان های شیعیان است، زندگی می کند.

فیلد در این مقاله آورده است: صرف نظر از متانت و تواضع آیت الله سیستانی، احترام از جانب وی نشانه آمادگی برای کمک به پاپ در تحقق هدف اصلی اش که حمایت از اقلیت مسیحی در عراق است، بوده است. مسیحیان در سال های اخیر توسط تروریست های داعش به شدت آزار و اذیت شدند. این احساس از نگاه سیستانی به عنوان یک شیعه عجیب نیست، زیرا شیعیان بیشترین جمعیت را در عراق دارند، در زمان حکومت استبدادی صدام حسین آزار و شکنجه را تجربه کردند.

این پایگاه خبری که مقر آن در آمریکا است، نوشت: باوجود بی عدالتی و ظلم در حق شیعیان عراق، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آیت الله سیستانی جلوگیری از انتقام شیعیان به دلیل حملاتی که افراط گرایان سنی انجام دادند، بود. این مسئله معیار حکمت و خرد آیت الله سیستانی و ذکاوت سیاسی اش است که شیعیان این کشور را از افتادن در دام درگیری های طایفه ای برحذر کرد و پیروانش را نصحیت کرد که با ابزار دموکراتیک این کشور را اداره کنند و حکومت مسالمت آمیز را در منطقه ای که مملو از دیکتاتور و ظالم است، برپا کنند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.