خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماز آنلاین برای حفظ وحدت میان مسلمانان

رئیس سازمان ادیان و دانش و یکی از اندیشمندان و سخنرانان معروف ایالت اوترا پرادش از طرح نماز آنلاین برای حفظ وحدت میان مسلمانان خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی، سید عبدالله طارق رئیس سازمان ادیان و دانش و یکی از اندیشمندان و سخنرانان معروف ایالت اوترا پرادش با طرح نماز آنلاین اظهار داشت با توجه به موج دوم کرونا در هند و محدودیت های بیشمار الزامی از جمله بسته شدن مساجد و تجمعات، نماز آنلاین می تواند راهی برای حفظ وحدت میان مسلمانان ایجاد کند.

اما دارالعلوم دیوبند به عنوان یکی از مراکز مهم در صدور فتوا به تازگی اعلام کرد که نمازهای های اینترنتی و برخط و آنلاین تحت هیچ شرایطی مجاز نیست.

با این وجود سید عبدالله طارق افزود: تا پیش از این خواندن دعاها و برگزاری مجالس مجازی مجاز نبود اما به تدریج امروزه همه مسلمانان در این مجالس و دعاها به صورت فعال شرکت می کنند و از گوش دادن به سخنرانی ها فیض می برند. بالاخره نماز برخط و آنلاین نیز برای بسیاری ناخوشایند است اما در نهایت آن را خواهند پذیرفت و به آن عادت خواهند کرد.

همانطور که پخش اذان از طریق بلندگو ممنوع شد اما آن ادامه پیدا کرد و امروزه دیگر این مسائل مطرح نیست.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.