خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در جمهوری آذربایجان

دولت جمهوری آذربایجان در راستای کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای، برخی اماکن دینی و مساجد این کشور را بازگشایی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت جمهوری آذربایجان در راستای کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای، برخی اماکن دینی و مساجد این کشور را بازگشایی کرد. بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان، شمار حاضران در مساجد و دیگر اماکن دینی همزمان نباید بیش از ۵۰ نفر باشد.

این در حالی است که فقط افراد دارای «پاسپورت کووید» (گذرنامه واکسن کووید) می‌توانند در اماکن دینی حضور یابند و باید همچنین از ماسک استفاده کنند.

تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان درباره حضور فقط افراد دارای پاسپورت کووید در مساجد و دیگر اماکن دینی و نیز گزارش‌هایی مبنی بر این که کودکان تا سن ۱۴ سال نمی‌توانند در این اماکن حضور یابند، موجب دغدغه‌هایی در میان قشر متدین جامعه این کشور شده است.

در یک ماه اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به طور قابل توجهی کاهش یافته است و بر اساس گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت این کشور در ۲۴ روز اخیر فقط ۶۸ مورد ابتلای به این ویروس به ثبت رسیده است.

به گزارش منابع رسمی تاکنون در مجموع ۳۳۴ هزار و ۹۱۷ نفر در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۳۲۷ هزار و ۶۲۶ نفر از آنها درمان شده و چهار هزار و ۹۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در قالب رفع برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای همچنین استفاده شهروندان از ماسک در فضای باز لغو شده و مراکز تجاری بزرگ فعالیت خود را در جمهوری آذربایجان از سر گرفتند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.