خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شرط دولت بوتان برای کمک به زوج بی خانمان مسیحی: بودایی شوید!

یک زوج مسیحی بوتانی که توسط روستائیان تندرو بودایی از خانه و زمین‌ کشاورزی‌شان بیرون رانده و بی خانمان شدند، از کمک های دولتی محروم هستند مگر اینکه به آیین بودا روی آورند!

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موسسه مسیحی بارناباس، یک زوج مسیحی در کشور بوتان که به تازگی دخترشان را نیز از دست داده اند، توسط روستاییان تندرو بودایی از خانه و زمین‌ کشاورزی شان بیرون رانده شدند.

موسسه بارناباس با استناد به منابع آگاه محلی افزود: “آنها اکنون هیچ سرپناهی برای زندگی ندارند و درشرایط بدی به سر می برند. ”
مقامات دولتی به این زوج گفته اند تنها در صورتیکه تغییر دین داده و بودایی شوند، برای آنها غذا و محل اسکان تهیه می کنند.
موسسه بارناباس خاطرنشان کرد، مسیحیان روستاهای همسایه سعی دارند در حد توانشان از این زن و شوهر حمایت کنند، اما آنها خود نیز تحت جفا بوده و با فقر دست و پنجه نرم می کنند.”

جمعیت بوتان ۸۰۰ هزار نفر و دین اکثر مردم بودیسم و هندوئیسم است.
اگرچه قانون اساسی بوتان آزادی ادیان را تضمین می کند و تبعیض مذهبی را غیرقانونی می داند، اما اقلیت مسیحی این کشور تحت جفا قرار دارند، آنها شهروندان درجه دو محسوب می شوند و به طور معمول از کمک های دولتی و خدمت در مشاغل دولتی محروم اند.
کلیساها نیز تحت فشار قرار دارند و دولت مانع از تاسیس کلیساهای جدید می شود، همچنین مسیحیان از بشارت دادن یا وارد کردن کتاب مقدس و جزوات مسیحی از خارج کشور منع شده اند.

سازمان مسیحی «درهای باز» (Open doors) در آخرین گزارش خود گفت: “مقامات دولتی بوتان برای حفظ میراث بودایی کشور هر آنچه لازم باشد را انجام می دهند. راهبان بودایی به شدت بر مقامات دولتی نفوذ دارند و طبق یک رسم دیرینه بسیاری از راهبان بودایی کارمند دولت محسوب می شوند.”

فعالان و مدافعان حقوق مسیحیان می گویند:” نوکیشان مسیحی بوتانی نه تنها از سوی دولت تحت جفا قرار دارند بلکه از طرف خانواده های بودایی شان نیز طرد شده و اذیت و آزار می شوند.”
سازمان «درهای باز» سالانه لیست ۵۰ کشوری را منتشر می کند که در آنها مسیحیان تحت شدیدترین تهدیدات قرار دارند. تعریفی که این سازمان از «تعقیب» ارائه می‌‌کند شامل خشونت و قتل و سرکوب در زندگی روزمره است. امسال نام کشور بوتان با دو پله صعود در لیست بدترین کشورها برای مسیحیان قرار گرفت.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.