خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح «کالج اسلامی» برای آموزش امامان مساجد در آلمان

بخش اعظم امامان فعال در ۲۵۰۰ مسجد آلمان از سوی کشورهای خارجی تامین می‌شدند. پدید‌ه‌ای که قرار است با تاسیس نخستین کالج اسلامی در شهر اوزنابروک دستخوش تغییر شود. هدف از این کالج تربیت امام جماعت اعلام شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موضوع راه‌اندازی یک کالج اسلامی در آلمان مدت‌ها پیش مطرح شده بود. اکنون اعلام شده است که نخستین کالج اسلامی آلمان روز سه‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) به طور رسمی کار خود را شروع کرده است.

به گزارش دویچه وله، کریستیان وولف، رئیس جمهور سابق آلمان از حزب دموکرات مسیحی ریاست هیات نظارت بر آموزش امامان در کالج اسلامی را برعهده دارد. او گفته است که تاسیس این کالج از برابری حقوقی مسلمانان ساکن آلمان با پیروان سایر ادیان حکایت دارد.

کریستیان وولف در عین حال تاکید کرده است که بسیاری از مسلمانان و به‌ویژه نسل جوان مسلمان ساکن آلمان خواستار آن بودند که امامان در آلمان به زبان آلمانی تعلیم و آموزش ببینند.

وولف گفته است که بسیاری از آلمانی‌های ترک‌تبار نیز که از دخالت‌های خارجی در امور مسلمانان ساکن این کشور ناخشنود هستند، از تاسیس چنین کالجی استقبال کرده‌اند.

بخش اعظم امامان حدود ۲۵۰۰ مسجد و جماعت اسلامی موجود در آلمان از سوی کشورهای خارجی همچون ترکیه، عربستان و ایران تعیین و اعزام می‌شوند.

فیلیتس پولات البته تاکید کرده است که گشایش چنین کالجی قطعن با انتقاد تند مسلمانان محافظه‌کار و راستگرا روبه‌رو خواهد شد. به‌رغم آن، به باور او چنین کاری از محاسن بسیاری برای جامعه مسلمانان ساکن آلمان برخوردار است.

هدف از این کالج تربیت ۳۰ امام در سال است. گفته می‌شود که این کالج همه ساله شماری از متقاضیان مرد و زن را به عنوان امام آموزش می‌دهد. اما تصمیم درباره اینکه آیا در مسجدی از امام زن استفاده شود یا نه، برعهده مسئولان آن مسجد است.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.