خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جامعه فکری و مذهبی شیعه به آیت الله شاهرودی افتخار می‌کنند

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی :

صالحی آیت الله العظمی شاهرودی را شخصیت شناخته شده در کل جهان اسلام و تشیع دانست وگفت: جامعه فکری و مذهبی شیعه به ایشان افتخار می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید «عباس صالحی» در دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، به مفاخر و جایگاه استان سمنان در زمینه عرفان و تدین اشاره کرد و افزود: باید مفاخر این استان مانند آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش‌از پیش به جوانان شناسانده شوند.

صالحی با اشاره به اینکه در دهه‌های مختلف فرصت خوبی برای معرفی ایشان به دست نیامده، از سال قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام دبیرخانه علمی و اجرایی، امروز شاهد نقطه افتتاح و شروع این کنگره ملی هستیم اظهارداشت: ۵۵ کتاب در حاشیه برگزاری کنگره آیت الله حسینی شاهرودی به ثمر خواهد نشست و برای این کنگره برخی فعالیت های جنبی انجام می شود که کمتر از کار اصلی نیست.

وی تاکید کرد: استان سمنان در دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود حضور خوبی در جنگ داشته و نسبت تعداد شهدای این استان به جمعیت آن زمان ۱.۷ برابر میانگین کشوری است.

صالحی ادامه داد: استان سمنان از نظر نسبت تعداد شهید به جمعیت رتبه سوم کشور را دارد و سهم جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس بسیار پر رنگ بود و تعداد شهدای جهاد استان سمنان نسبت به جمعیت سه برابر میانگین کشوری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آیت الله العظمی شاهرودی ابعاد شخصیتی فراوانی دارد که علاوه بر علما و روحانیون، برای مردم نیز آموزنده است و راهنمای آنان در زندگی عادی و ارتباط با دیگران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح شهرهای خلاق در مورد هر شهر در حوزه هایی که مزیت دارد مطرح می شود و نام و نشان آن شهر در آن زمینه ثبت می شود ادامه داد: به عنوان نمونه، سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک شده است تا علاوه بر سوغاتی های دیگر این شهر، سفال و سرامیک به عنوان سوغاتی فرهنگی دیده شود.

صالحی گفت: علاوه بر این شهرهایی که در زمینه های مشابه فعالیت شاخص هنری می کنند با هم ترکیب شده و شبکه شهرهای خلاق ایجاد می شود تا هم به اقتصاد هنرمندان کمک شود و هم هنرمندان فعالیت بیشتری داشته باشند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پس از استان‌های اصفهان و قم، استان سمنان سومین استانی در کشور است که نسبت به جمعیت، شهید بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، افزود: سهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس، این سنگرسازان بی سنگر، بسیار تأثیر گذار بود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در فعالیت‌ها و عملیات جهاد سازندگی، نقش قابل توجهی را ایفا کرد و سهم استان نیز بسیار زیاد است، اظهارداشت: میانگین شهدای استان در شهدای جهادی، سه برابر میانگین کشوری است.

صالحی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مارا تحت تأثیر قرار داد، اما جریان‌های فرهنگ کشور تداوم داشت.

وی افزود: در حوزه فرهنگی حدود ۶۵۰ فعالیت فرهنگی در استان سمنان در طول مدت شیوع کرونا از جمله محافل شعر و داستان، محافل فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی (محافل و نشست و کارگاه‌های قرانی)، محافل مربوط به حوزه‌های عفاف و حجاب و … به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

صالحی گفت: در حوزه زیر ساختی، طی یک‌سال اخیر به اهتمام استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وقفه‌ای که در خصوص تالار مرکزی سمنان بود برطرف و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت و عملیات اجرایی احداث آن شروع شد و مجتمع شاهرود نیز با تخصیص اعتبار کلنگ زنی شد.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ دو اتفاق میمون و مبارک رخ داد، شهرهای خلاق یکی از این‌مباحث است که در قالب اجرای آن، در حوزه‌های فرهنگ و رسانه و… مزیت‌های تاریخی هر شهر معرفی می‌شود.

افتتاح یک باب کتابخانه در شهرستان مهدیشهر، افتتاح و بازدید از نمایشگاه نقاشی آثار مرتبط با زندگی آیت‌الله العظمی فقید حسینی شاهرودی در نگارخانه زرآب شاهرود و حضور در پیش‌کنگره همایش ملی آیت‌الله حسینی شاهرودی در شاهرود، دیگر برنامه های سفر یکروزه صالحی به استان سمنان است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.