خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تور مجازی بازدید از قره‌کلیسا چالدران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از امکان بازدید مجازی از قره‌کلیسای چالدران خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جلیل جباری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این تور مجازی به پنج زبان فارسی، انگلیسی، ارمنی، ٱذری و کردی تهیه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به این که “در این تور بخش‌های مختلف کلیسا اعم از پشت‌بام، حیاط، سالن و محراب کلیسا، محوطه ورودی، جاده منتهی به کلیسا، نمایشگاه و مطبخ قدیمی دیر به نمایش درآمده است”، افزود: با توجه به اینکه امکان بازدید حضوری برای همه افراد فراهم نیست راه‌اندازی تور مجازی می‌تواند زمینه لازم برای بازدید مجازی از این بنای تاریخی دینی را فراهم کند.

 علاقه‌مندان به بازدید از این تور می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

 یادآور می‌گردد، قره‌کلیسا یکی از دو آثار ثبت جهانی شده آذربایجان غربی است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای زیارت و بازدید از آن به چالدران سفر می‌کنند.

کلیسای “تادئوس مقدس” که به “قره کلیسا” نیز شهرت دارد، کلیسایی تاریخی در استان آذربایجان غربی است که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده ‌است. این کلیسا در ۷ ژوئیه ۲۰۰۸، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بنا بر روایات “تادئوس مقدس” یکی از حواریون حضرت مسیح بود که برای تبلیغ مسیحیت به جنوب فلات ارمنستان آمد. ایشان در سال ۶۶ میلادی به همراه “ساندوخت”، دختر پادشاه و چند تن دیگر که به مسیحیت ایمان آورده بودند، به دستور پادشاه وقت ارمنستان دستگیر و پس از شکنجه‌های فراوان به قتل رسیدند و تادئوس مقدس در مکان فعلی دیر مدفون شد.

منبع آراکس نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.