خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحادیه‌های اسلامی اروپا نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی را خطرناک می‌خوانند

اتحادیه‌های اسلامی در اروپا از افزایش نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده و این وضعیت را خطرناک خوانده اند. اکثر این اتحادیه‌ها از نبود حمایت‌های لازم ادارات مسئول از مسلمانان شاکی هستند.‌

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به گفته دانیل هولتگِن، مأمور ویژه شورای اروپا علیه یهودستیزی و اسلام‌ستیزی، در یک نظرسنجی در هشت کشور اروپایی اکثر انجمن‌ها و اتحادیه‌های اسلامی از نفرت‌پراکنی و تحریکات ضد مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این نفرت‌پراکنی‌ها مانند حملات و آزارهای خیابانی خطرناک‌اند.

این مقام ارشد شورای اروپا گفته است که این نفرت‌پراکنی‌های اینترنتی شامل تهدید به قتل، فراخوان به خشونت و خشونت لفطی می‌شود که نمی‌توان آن را در چارچوب آزادی بیان توجیه کرد.

به گفته او، اکثر این انجمن‌ها گفته‌اند که هرچند بیشترین مطالب نفرت پراکنانه در شبکه‌های اجتماعی با نام‌های مستعار منتشر می‌شوند؛ اما همزمان همچنان محسوس است که ترس این گروه‌ها کاهش یافته و از انتشار نام‌های خود نیز خودداری نمی‌کنند.

هولتگن گفته است فرستادن پیام‌های نفرت‌پراکنانه و اهانت آمیز علیه مسلمانان در برخی اجتماعات با استقبال اعضا همراه است.. اکثر فرستندگان این متون نفرت پراکنانه متعلق به راستگرایان افراطی، نژادگرایان و مخالفان مهاجرت اند.

 اتحادیه‌های اسلامی اروپا نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی را خطرناک می‌خواننداین نظرسنجی در میان انجمن‌ها و اتحادیه‌های اسلامی در کشورهای با بزرگ‌ترین اجتماعات مسلمان به شمول آلمان، فرانسه و بریتانیا صورت گرفته است.

ایمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان نیز با انتقاد از انفعال دولتها در برابر نفرت پراکنی مذهبی گفت راسیسم ضد مسلمانان هنوز هم به گونه لازم ثبت نمی‌شود و در این زمینه تحقیقات لازم انجام نمی‌شود و این وضعیت مایه نگرانی است. به گفته او در سال گذشته بیش از یک هزار مورد از جرایم خصمانه علیه مسلمانان در آلمان ثبت شده اند.

مازیک تأکید کرده است که خصومت علیه مسلمانان و همچنان نفرت پراکنی علیه سنتی‌ها و روماها یا یهودی‌ها را نباید تنها تهدیدی برای این اجتماعات خواند، بلکه نیاز است که به عنوان تهدید و خطری در برابری دموکراسی و آزادی دیده شود.

به گفته او با آنکه اکثریت جامعه با افراط گرایان همنوایی ندارند، اما نیاز است که در برابر افراط گرایی کارهای بیشتری انجام دهند.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.