خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عکس مادیت توجه و محبت به اهل بیت (ع) در ایران

این کاشی‌ که در ورودی منزل پدربزرگ در روستای زیدشت طالقان قرار گرفته، یکی از ابتدایی‌ترین عناصر ذهنی من نسبت به اهل بیت (ع) را شکل داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محسن‌ حسام مظاهری در یادداشتی تلگرامی آورده است؛ این کاشی‌ که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، یکی از ابتدایی‌ترین عناصر ذهنی من نسبت به اهل بیت (ع) را شکل داده است. کاشی‌ مذکور در ورودی منزل پدربزرگ من در روستای زیدشت طالقان قرار گرفته و هر بار در جریان تعمیر منزل، برداشته و بر سر در بعدی نصب شده است. عمر این کاشی‌ بیش از نیم قرن است و امیدوارم بعد از این نیز به حیات خود ادامه دهد.

 در این خانه مادربزرگ پیش از خواب برای نوه‌های خود می‌خواند: «ای خانه چاردیوار، ما خفتیم و تو بیدار،‌ بلای ما تو رد کن،‌ کلید هست دست حضرت علی».

 در ایام نوروز نیز آخرین نسل «نوروزی‌خوانان» وارد حیاط می‌شدند و «دوازده امام» را می‌خواندند: «همی خوانم امام اولین را – شه عالم امیرالمومنین را – وصی و جانشین یعنی علی را – به یاسین و الف لام و به فیروز – دهید مژده که آمد عید نـــــــوروز – امام دومین هم دسته گل – شفاعت می کند او بر سر پل ..امام دوازدهم مهدیش نام است- تمام کل عالم را امام است-بدانید حضرت صاحب زمان است..»

عکس مادیت توجه و محبت به اهل بیت (ع) در ایران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.