خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش تبعیض‌ ها علیه مسلمانان در آمریکا

گزارش بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایتی مسلمانان آمریکا نشان می‌دهد آزار و تبعیض علیه مسلمانان در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای روابط آمریکایی- اسلامی که بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایتی مسلمانان آمریکا است، معمولا یک گزارش سالانه برای مستند کردن موارد جانبداری ضد مسلمانان منتشر میکند اما این بار به دلیل افزایش موارد تصمیم گرفت تا در میانه سال گزارشی داشته باشد.

در این گزارش چکیده‌ای از ۳۸ مورد از صدها موردی که این شورا ثبت کرده، آمده است. به گفته این گروه، هدف از این گزارش “نگاهی به زندگی روزمره مسلمانان در آمریکاست که همچنان با تهدید مرگبار اسلام هراسی مواجه میشوند.”

در گزارش مذکور، افزایش جرایم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان در پی درگیری اسرائیل و فلسطین در ماه مه به ثبت رسید. این گروه همچنین به افزایش حوادث علیه مساجد شامل تخریب و حمله فیزیکی اشاره کرد. براساس این گزارش، قلدری علیه محصلان مسلمان همچنان رو به افزایش است و برای نمونه به حادثه‌ای اشاره شده که در آن یک کودک مسلمان از طرف آموزگارش، “تروریست” خطاب شد.

 به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، نهاد اواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی – اسلامی موسوم به کِر (CAIR) گفت: اسلام هراسی نباید امری عادی باشد. میتوانم به شما بگویم که مسلمانان زیادی در سراسر این کشور و سراسر جهان، آنهایی که به عنوان اقلیت زندگی میکنند، احساس میکنند که اسلام هراسی بخشی از زندگی نرمال است. نباید اینطور باشد و ما نباید آن را بپذیریم.

گسترش تبعیض‌ ها علیه مسلمانان در آمریکا

او تاکید کرد: اسلام هراسی نه فقط برای مسلمانان بلکه برای تمام جوامع ما و صلح جوامع ما یک خطر و تهدید به شمار میرود.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.