خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت نمایندگان از رئیسی وظیفه نظارتی مجلس را دوچندان کرده است

نماینده کلیمیان در مجلس:

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد متخصص و متعهد در کشور بسیار است. بنابراین هر رئیس جمهوری علاوه بر تعهد باید تخصص افراد را درنظر بگیرد تا شایسته سالاری در انتصاب ها رخ دهد

 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ضمن اشاره به اهمیت انتخاب افراد متخصص در کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: افراد متخصص و متعهد در کشور بسیار است. بنابراین هر رئیس جمهوری علاوه بر تعهد باید تخصص افراد را درنظر بگیرد تا شایسته سالاری در انتصاب ها رخ دهد.

وی افزود: البته اکنون نشانه های بسیار زیادی درمورد عدم سوگیری اصولگرایان نسبت به افرادی که تفکراتشان با این جبهه یکی نیست درحال ایجاد است و این روند بسیار خوبی است. سوگیری هایی که قبلا ایجادشده درحال حاضر دیده نمی شود و به نظر می رسد رئیس جمهور جدید عملکردی فراجناحی داشته باشد.

سامه یح ادامه داد: بهتر است درشرایط فعلی از افرادی استفاده شود که توانایی لازم برای اداره کشور را داشته باشند. تعهد بسیار لازم است اما تخصص ضروری است. با این دیدگاه شایسته سالاری اجرایی خواهد شد.

معمولا روسای جمهور برای چینش کابینه تحت فشار قرار می گیرند
نماینده کلیمیان در مجلس خاطرنشان کرد: هر دولت در آغاز کار با فشارهای بسیار زیادی از سوی احزاب و افراد مختلف روبه رواست. رئیس جمهور برای انتخاب وزرا تحت فشار قرار می گیرد اما درنهایت شخص رئیس جمهور تصمیم گیر است و امیدوار هستیم این فشارها باعث نشود که افراد غیرمرتبط در کابینه قرارگیرند.

وی تصریح کرد: اکنون باوجود مشکل بسیار بزرگ کرونا و تحریم ها باید افرادی در وزارتخانه ها قرارگیرند که برنامه و روش های کاریشان اثبات شده باشد و موردتوجه رئیس جمهور قرارگیرد. برنامه های آن ها باید منطقی و شدنی باشد. امیداست حجت الاسلام رئیسی تمام این مسائل را در نظر گیرد و درنهایت بهترین و اصلح ترین اشخاص را برای کابینه اش معرفی کند.

سامه یح تصریح کرد: اکنون عملا دولت از دست اصلاح طلبان خارج شده است و امیدوار هستیم درانتهای کار برآیند دولت سیزدهم برای تمام مردم ایران قابل قبول باشد. آبروی جبهه اصولگرایان درحال حاضر در دست رئیسی است.وی با اشاره به نظارت مجلس بر عملکرد دولت سیزدهم تاکید کرد: حمایت نمایندگان و مجلس یازدهم از حضور حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و منتخب شدن او، مسئولیت مجلس را دوچندان کرده است. چراکه با حمایت مجلس از حجت الاسلام رئیسی اگر مشکلی به وجود آید مجلس باید جوابگو و پیگیر مسائل باشد.

نماینده کلیمیان درمجلس افزود: حمایت مجلس بسیار قابل توجه بود و کسانی که زیر بیانیه حمایت از رئیسی را امضا کردند مسئولیت بیشتری دارند. البته رئیسی با رزومه کاری مناسب و جدیت در پست های پیشین نشان داد که می تواند تغییرات مثبتی رقم بزند. من مطمئن هستم رئیس دولت سیزدهم تا حد بسیار زیادی از پس مشکلات برمی آید.

سامه یح در انتها تاکید می کند که بااین حال مجلس بسیار جدی است و باوجود حمایت از رئیسی اگر کمی و کسری به وجود آید نمایندگان بدون هیچ تعارفی دولت را نقد می کنند و پیگیری های لازم برای امور استان ها انجام خواهد شد.

منبع روزنامه رسالت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.