خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقاضای سازمان همکاری اسلامی از الجزایر و مراکش برای حل صلح‌آمیز اختلافات

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از الجزایر و مراکش خواست تا اختلافات خود را از طریق گفتگو حل کنند، الجزایر دیروز اعلام کرد که به دلیل اقدامات خصمانه رباط روابط خود را با این کشور قطع می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیانیه سازمان همکاری اسلامی در پی اعلام قطع روابط بین دو کشور از سوی الجزایر، به دلیل آنچه این کشور اقدامات خصمانه رباط نامیده انتشار یافته است. روابط بین دو کشور در چند هفته اخیر به دلیل موضوع متفاوت آن‌ها درباره عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه افریقا و دیگر مسائل، تنش آلود بود.

در این بیانیه که توسط این سازمان همکاری اسلامی در وب‌سایت خود منتشر شده، آمده است: دبیرخانه کل سازمان همکاری اسلامی اخبار رسانه‌ها در خصوص اعلام الجزایر مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک خود با مراکش را، پیگیری می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است که دبیرخانه عمومی خواستار اولویت دادن به منافع عالی دو کشور برادر و اصل حسن جوار است، به ویژه اینکه دو کشور تاریخ و منافع مشترکی دارند و هردو نیز از اعضای فعال سازمان همکاری اسلامی بوده و در اقدامت مشترک اسلامی نقش فعالی داشته‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است که سازمان همکاری اسلامی خواهان حل اختلافات دو کشور از طریق گفت‌وگوست.

رمطان لعامره، وزیر امور خارجه الجزایر دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کشورش از امروز (سه‌شنبه) به دلیل «اقدامات خصمانه» رباط تصمیم به قطع روابط خود با مراکش گرفته است. در حالی که مراکش ادعای الجزایر در این زمینه را به شدت رد کرد. با این حال برخی از منابع در الجزایر از همکاری رژیم صهیونیستی با مراکش در اقدام علیه الجزایر سخن گفته‌اند.

روابط دو کشور به دلیل بسته شدن مرزهای زمینی از سال ۱۹۹۴ و منطقه مورد مناقشه صحرا بین رباط و جبهه پولیساریو برای دهه‌ها همراه با تنش بوده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.