خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وبینار هنر اسلامی برگزار شد + تصاویر

نشست هنر اسلامی با مشارکت دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دانشگاه بوستون به صورت آنلاین در پلتفرم زوم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، نشست هنر اسلامی با مشارکت دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دانشگاه بوستون به صورت آنلاین در پلتفرم زوم برگزار شد.

در این وبینار نادیا مفتونی، نویسنده و پژوهشگر فلسفه هنر اسلامی و زوج خالق دایره المعارف هنر و معماری اسلامی، شیلا بلر و جاناتان بلوم سخنرانی و تبادل نظر کردند و این زوج خاطرات خود را از سفر به ایران در سال‌های مختلف با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

نادیا مفتونی استاد فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه تهران، پژوهشگر فلسفه هنر و پژوهشگر پیشکسوت دانشگاه ییل از سال ۲۰۱۹ تا کنون است و شیلا بلر و جاناتان بلوم هر دو اساتید برجسته دانشگاه بوستون به شمار می آیند. دایره المعارف هنر و معماری اسلامی به زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده و در ایران نیز جایزه جهانی کتاب سال را کسب کرده است.

محمود نوری، فیلمساز و دکترای تاریخ هنر اسلامی از جایگاهی که آثار این زوج در آموزش و پژوهش رشته تاریخ هنرهای اسلامی به جا گذاشته سخن گفت و در ادامه شیلا بلر تصریح کرد که این سخن را تا کنون مطرح نکرده ایم ولی ما هنر اسلامی را به واقع متعلق به ایران می دانیم و هیچ کشور دیگری قابل مقایسه با ایران نیست.

این نشست که به زبان انگلیسی با حضور گرم مخاطبان برگزار گردید در ادامه سلسله وبینارهای دانشگاه تهران با بزرگانی مانند اسلاوی ژیژک، بروس اکرمن، نیکولاس رشر بوده و مهمان بعدی آن نوآم چامسکی خواهد بود.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.