خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

الهیات واکسن| آموزه های اجتماعی کاتولیک معافیت واکسیناسیون را رد می کند

اسقف کاتولیک کالیفرنیا:

روبرت مک.ال.روی در پیامی ویدئویی که در منطقه سن دیگو پخش شد، گفت: آموزه های اجتماعی کاتولیک معافیت مذهبی برای دریافت واکسن COVID-19 را توجیه نمی کند زیرا عواقب واکسن نزدن فردی نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، روبرت مک.ال.روی، اسقف کاتولیک منطقه سن دیگوی کالیفرنیا با ارسال نامه ای به کشیشان دستور داد که هیچ دلیلی در آموزه های کاتولیک برای ارائه معافیت مذهبی برای واکسیناسیون COVID-19 وجود ندارد و بیشتر کارفرمایان و مدارس دستور واکسن را صادر می کنند.

مک.ال.روی، اسقف کاتولیک در نامه خود در ۱۱ آگوست، حمایت کلیسای کاتولیک از واکسیناسیون COVID-19 را تکرار کرد و از کشیشان خواست تا با احتیاط درخواست های اعضای محله ای را که به دنبال تأیید معافیت مذهبی هستند، برای توجیه تصمیم خود در برابر تلقیح واکسن COVID-19 تأیید نکنند.

این دستور پس از آن صورت گرفت که مک.ال.روی اظهار داشت: چندین کشیش به وی گفته‌اند که درخواست‌هایی از ساکنان منطقه به دستشان رسیده تا فرمی را که توسط سران کاتولیک کلرادو نوشته شده بود امضا کنند. فرمی که براساس آموزه های کاتولیک، معافیت مذهبی برای دریافت هر گونه واکسن COVID۱۹ را توجیه می‌کند.

مک.ال.روی گفت که چندین مورد در کالیفرنیا و سراسر این کشور گزارش هایی مبنی بر تحت فشار قرار دادن کشیشان برای انجام همین کار دریافت کرده اند.

کنفرانس کاتولیک کلرادو نامه خود را در ۶ اوت منتشر و تأیید کرد؛ در حالی که استفاده از برخی از واکسن های COVID-19 از نظر اخلاقی در شرایط خاصی قابل قبول است، آنها به دستورات واکسیناسیون اعتراض کردند.

اسقف اعظم ساموئل ج. آکیلا از دنور؛ اسقف استفن جی برگ از پوئبلو؛ اسقف جیمز آر گلکا از کلرادو اسپرینگز؛ و اسقف کمکی خورخه رودریگز دنور نامه را امضا کردند. به گفته اسقف ها درخواست ها مطابق قوانین آزادی مذهبی است.

این نامه چند روز پس از آن منتشر شد که مایکل هنکوک شهردار دنور اعلام کرد: همه کارکنان شهر باید تا پایان ماه سپتامبر به طور کامل واکسینه شوند؛ شهر دنور، اولین شهر ایالات متحده بود که به کارکنان خود نیاز داشت.

بر اساس دستور بهداشت عمومی شهرکووید، کارفرمایان باید برای هر پرسنلی که از واکسیناسیون COVID-19 معافیت پزشکی یا مذهبی دارند، دلیل مناسب و معقول ارائه دهند.

در مورد واکسن COVID-19، دولت نباید مداخلات پزشکی را به فرد یا گروهی از افراد تحمیل کند بلکه باید به اعتقادات و انتخاب های شخصی افراد احترام گذاشته شود.

نامه سران کلرادو مبنی بر درخواست های کتبی معافیت مذهبی که نمونه آن در اختیار کشیش ها است، پذیرفتنی است؛ زیرا واکسیناسیون از نظر اخلاقی الزامی نیست و باید داوطلبانه باشد.

مک.ال.روی از بیانیه اسقفان کلرادو انتقاد کرد زیرا به صراحت اعلام کرده که دریافت واکسن (کووید -۱۹) کاملاً مطابق عقاید کاتولیک است.

مک.ال.روی نوشت: این تجزیه و تحلیل اخلاقی منحصر بر حقوق فردی و منافع شخصی است اما در شرایط کنونی شیوع کرونا قابل تعمیم به حقوق همگانی و منافع مشترک می باشد.

وی افزود: این یک تصویر کاملاً ناقص از آموزه های کاتولیک ارائه می‌دهد اما سوال مهم این است که چگونه در این دوران وحشتناک بیماری، حقوق فردی را با سلامت عمومی حفظ کنیم.

مک.ال.روی از کشیش ها خواست در این مسیر خطرناک ورود نکنند که سلایق شخصی را با حقایق اعتقادی درهم می آمیزد.

مترجم: محمد ریحانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.