خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود

آبان ماه؛

حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب از سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی از با محوریت اتحاد اسلامی از دوم تا هفتم آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در خصوص سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی از دوم آبان ماه سال جاری تا هفتم آبان ماه مقارن با هفته‌ی وحدت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره موضوع این کنفرانس گفت: موضوع اصلی این کنفرانس صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام است که بیش از سی محور فرعی تعیین شده است و افرادی که مایل هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اطلاع‌رسانی سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در لینک http://iuc.taqrib.ir/fa/Reg/per مراجعه کرده و آنجا ثبت نام کنند و مقاله‌ی خودشان یا سخنرانی ده دقیقه که آنجا ویژگی‌هایش توضیح داده شده ثبت کرده و برای ما ارسال کنند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: ما درصدد هستیم با این کار، یک اجتماع نخبگانی از فرهیختگان، اندیشمندان، دانشمندان مفتیان جهان اسلام ترتیب دهیم که در آن به مساله اصلی صلح که یک ادبیات قرآنی است بپردازند. امیدواریم شاهد خاتمه یافتن جنگ‌ها در بین کشورهای اسلامی باشیم و همانطور تنازع در جهان اسلام که برنامه و نقشه‌ی استکبار جهانی و دشمنان جهان اسلام است برچیده شده و شاهد تأسیس امت واحده اسلامی و تأسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم تا به همدل، هم‌افزا در جهان اسلام با صلح و آرامش در کنار همدیگر زندگی کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ما فراخوان مقالات پیرامون همین موضوعات داریم محورهای این موضوعات در ذیل عنوان صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام بالغ بر سی محور فرعی تعیین شده که این محورها در سایت کنفرانس عرضه شده و از همه‌ی اندیشمندان جهان اسلام دعوت می‌کنیم که در این فراخوان شرکت و ثبت نام کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر حضور اندیشمندان و دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام مغتنم شمرده می‌شود، افزود: ما اینجا از همه دعوت می‌کنیم که با حضور پررنگ خودشان در کنفرانس وحدت اسلامی امسال مانند سال گذشته مایه افتخار مجمع جهانی باشند.

وی در پایان با توجه به شرایط گسترش شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا درصدد هستیم که اگر کرونا فروکش کند تعدادی از مهمانان خارجی به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دعوت کنیم. این امر بستگی به شرایط پاندمی کرونا خواهد بود اصل کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و سخنرانی‌ها به صورت مستقیم و برخط برگزار خواهد شد. فایل‌هایی که برای ما ارسال می‌شود به صورت مستقیم از سایت کنفرانس و شبکه‌های تلویزیونی مجازی پخش خواهد شد.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.