خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجارستان: به مسیحیان مظلوم کمک می کنیم

دولت مجارستان با برنامه‌ای به نام “مجارستان به شما کمک می کند” از مسیحیانی که بخاطر ایمان‌شان در سراسر جهان سرکوب و یا تحت تعقیب قرار گرفته اند، حمایت می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تریستان آزبیج ،معاون وزیر خارجه مجارستان درباره اهداف برنامه “مجارستان به شما کمک می کند”، گفت: «پذیرش مسیحیانی که به خاطر ایمانشان سرکوب یا تحت تعقیب هستند وظیفه ای اخلاقی و مبتنی بر قانون اساسی ما است… مجارستان هیچ فردی را به کشوری نمی فرستد که جانش آنجا در خطر باشد، زیرا ما کشوری مسیحی هستیم».

وی افزود:« ما تلاش می کنیم تعالیم کتاب مقدس را برای حفاظت از کرامت انسانی و آزادی انسانها به کار گیریم.»

آزبیج ماه گذشته نیز در اجلاس بین المللی آزادی‌های مذهبی واشنگتن، اظهار امیدواری کرده بود که کشورهای بیشتری راه مجارستان را برای کمک به مسیحیان تحت جفا و تعقیب دنبال کنند.

به گزارش سازمان مسیحی درهای باز، ایمانداران مسیحی تحت تعقیب ترین گروه دینی جهان هستند. ۳۴۰ میلیون نفر در جهان فقط به دلیل ایمان‌شان به عیسی مسیح تحت جفا، تبعیض تهدید یا نسل کشی قرار گرفته اند.

مجارستان طی چهار سال گذشته به اشکال مختلف از ۲۵۰ هزار مسیحی تحت جفا در سراسر جهان حمایت کرد. این کشور به ساخت ۶۷ کلیسا در لبنان کمک کرد و شهر مسیحی نشین تلکف در عراق را که توسط داعش ویران شده بود، بازسازی کرد. دولت مجارستان با مرمت و ساخت ۹۰۰ خانه مسکونی شرایط بازگشت ۱۰۰۰ خانواده مسیحی را به این شهر فراهم آورد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز پیش از این گفته بود قصد دارد از شخصیت مسیحی کشورش حراست کند.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.