خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همبستگی پیروان ادیان در آمریکا برای کمک به پناهجویان افغان

جمعی از سازمان‌های خیریه وابسته به پیروان ادیان مختلف در آمریکا برای یاری رساندن به پناهجویان افغان در این کشور دست به دست هم داده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزادیان و مذاهب اصلی آمریکا، با آنکه اغلب در برخی موضوعات اختلاف نظر دارند، در تلاش برای کمک به پناهندگان افغانستانی پس از پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا، باهم متحد شده‌اند.

از جمله گروه‌هایی که برای کمک آماده شده‌اند، آژانس‌های اسکان پناهندگان و گروه‌های اسلامی هستند. کلیساهای محافظه‌کار و لیبرال پروتستان و سازمان‌های امدادی برجسته کاتولیک، همه امکانات لازم از غذا و لباس گرفته تا کمک‌های قانونی و مسکن به این پناهجویان ارائه می‌دهند.

کریش اومارا ویگنارآجا، رئیس و مدیر عامل خدمات مهاجرت و پناهندگان لوتری می‌گوید: باورنکردنی است. این یک تلاش مشترک بین ادیان است که شامل کاتولیک‌ها، لوتری‌ها، مسلمانان، یهودیان، هندوها و دیگران است.

وی افزود: این یک تلاش تاریخی است و چالش‌هایی وجود دارد به ویژه پس از جنگ چهار ساله علیه مهاجران در دوره ترامپ که زیرساخت‌های اسکان پناهندگان را از بین برده است.

وی گفت: برخی از دفاتر محلی ما تا ۱۰۰ خانواده را در کل سال گذشته اسکان داده‌اند و اکنون ممکن است در چند هفته آینده به بررسی وضعیت ۱۰۰ خانواده جدید بپردازند.

ایالات متحده و شرکای ائتلافی آن از ۱۴ آگوست بیش از ۱۰۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌اند که شامل ۵ هزار و چهارصد شهروند آمریکایی و بسیاری از افغان‌هایی هستند که در جنگ ۲۰ ساله به ایالات متحده کمک کرده‌اند.

استفانی نوین، جامعه شناس در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید این گروه‌های دینی علاوه بر کمک به توزیع منابع دولتی، کمک‌های خصوصی مانند کمک‌های مالی و داوطلبان را نیز بسیج می‌کنند و با سایر نهادهای خصوصی برای تأمین لوازم و مسکن مورد نیاز پناهچویان همکاری می‌کنند.

مجمع اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده، موسسات خیریه کاتولیک و سایر نهادها از خانواده‌های افغان که در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده موقتا اسکان یافته‌اند استقبال کرده‌اند.

هالا حلبی، مدیر ملی سازمان تسهیل امور پناهندگان در آمریکای شمالی می‌گوید مسلمانان آمریکا با تماس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خود به منظور کمک مالی، راهنمایی پناهندگان و یا تهیه بسته‌های غذایی اعلام آمادگی کرده‌اند. حلبی افزود که این سازمان غیر انتفاعی اخیرا سه آپارتمان در منطقه دالاس با کلیه وسایل آماده کرده است.

حلبی با اعلام اینکه از استقبال گروه‌های مختلف دینی برای کمک به پناهندگان دلگرم شده است: گفت: این امر از نظر همه شگفت‌انگیز است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.