خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا در افغانستان نشان داد دلش به حال هیچ ملتی نمی‌سوزد

نماینده کلیمیان در مجلس دهم:

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: وقایع اخیر افغانستان درس خوبی برای آنهاست که فکر می‌کنند آمریکا برای آنها کاری خواهد کرد و دلش برای ملت‌ها می‌سوزد، اما همگان باید بدانند که آمریکا ارزشی برای ملت‌ها قائل نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان مبنی بر اینکه سیاست آمریکا با تغییر روسای جمهور آن تغییری نمی‌کند، گفت: استراتژی و منافع ملی هر سیستم و حکومت و نظام با تغییر روسای جمهور و دولت‌ها تغییر نمی‌کند، بلکه ممکن است شیوه عملکرد دولت‌ها با هم بعضا متفاوت باشد یا در طرز بیان مسائل و مطالب با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر روسای جمهور آمریکا نقشی در تعیین سیاست‌های این کشور ندارند و سیاست داخلی و خارجی این کشور توسط لابی‌های صهیونیستی، امپریالیسم و سرمایه‌داران و بر اساس منافع این گروه‌ها تعیین می‌شود.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: از سوی دیگر در مورد رفتار آمریکایی‌ها در قبال ملت‌ها همان طور که اخیرا دیدیم آمریکایی‌ها فقط برای کسانی ارزش قائلند که برایشان بجنگند و یا جاسوسی کنند. از نظر آنها غیر از این دو گروه، ملت‌ها و شهروندان دیگر هیچ ارزشی ندارند.

مره صدق خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از اشغال ۲۰ ساله افغانستان تصمیم گرفتند آمریکایی‌ها را از این کشور خارج کنند و هیچ ارزشی برای دیگران قائل نبودند و فقط می‌خواستند آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون ببرند.

وی افزود: همان طور که گفتم سیاست آمریکا با تغییر روسای جمهور تغییری نمی‌کند، به عنوان مثال در سیاست این کشور از سال ۱۳۵۷ تاکنون در قبال جمهوری اسلامی ایران تضعیف و بعد هم از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بوده و هیچ گاه این سیاست آنها تغییری نکرده و فقط شیوه اجرای آن متفاوت بوده است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم در پایان گفت: وقایع اخیر منطقه درس خوبی برای آنهاست که فکر می‌کنند آمریکا برای آنها کاری خواهد کرد و دلش برای ملت‌ها می‌سوزد. همگان باید از سرنوشت افغانستان عبرت بگیرند و بدانند که آمریکا ارزشی برای ملت‌ها قائل نیست.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.