خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موزه تاریخ ادیان روسیه میزبان «ماه اصفهان» شد

به مدت یک ماه؛

دو نمایشگاه عکس اصفهان در قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» به مدت یک ماه در روسیه برپا شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دو نمایشگاه عکس اصفهان با عنوان «اصفهان، شکوه معماری ایرانی» و «اصفهان، مهد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» اداره روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان از  پانزدهم شهریورماه به ترتیب در کاخ موزه تزارها (کاخ کاترین) و موزه تاریخ ادیان روسیه آغاز به کار کرد و به مدت یک ماه دایر خواهد بود.

ابتکار «شهروند دیپلمات» که از زمستان ۱۳۹۹ آغاز شد پیگیر استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای تقویت تعاملات بین‌المللی اصفهان بود و این دو رویداد ویژه را به پیشنهاد جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو و با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه در خواهر شهر روسی اصفهان برپا می‌کند.

در هریک از این دو نمایشگاه، ۳۰ اثر (مجموعاً ۶۰) از آثار عکاسان اصفهانی برای بازدید کنندگان به نمایش درخواهد آمد. این آثار پس از انتشار فراخوان و دریافت ۳۶۳ اثر از ۲۶ عکاس، توسط هیأت داوران انتخاب شد و برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، به روسیه ارسال شد.

گفتنی است، کاخ موزه تزارها قصر امپراطوری قبلی روسیه و یکی از بزرگترین کاخ‌ها در مجاورت سنت‌پترزبورگ است که آن را مجلل‌ترین و با شکوه‌ترین بنای این شهر می‌نامند و یکی از آثار گردشگری خارق‌العاده دنیاست که پس از انقلاب اکتبر به موزه تبدیل شد و هر سال میزبان شمار زیادی از گردشگرانی است که از سراسر جهان به روسیه می‌آیند.

همچنین، موزه تاریخ ادیان در سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها با موضوعیت دین در جهان و تنها موزه ادیان در روسیه به شمار می‌رود. این موزه شامل مجموعه گسترده و متنوعی از دست‌سازهای تاریخی و فرهنگی از سراسر جهان و ملیت‌ها از عربستان در ۶ هزار سال قبل از میلاد و مصر باستان تا اروپای قرون وسطا می‌شود.

منبع ایمنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.