خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجمع اعتراضی به کلیسای ارتدوکس صربستان

تجمع اعتراضی به کلیسای ارتدوکس صربستان با پرتاب گاز‌اشک‌آور پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پلیس در مونته‌نگرو به تجمع معترضان به انتصاب رهبر جدید کلیسای ارتدوکس صربستان گاز اشک آور پرتاب کرد. خشونت پلیس همزمان با ورود رهبر جدید کلیسا به هلیکوپتر به صحن کلیسای جامع مونته‌نگرو صورت گرفت.

انتصاب اسقف خوان کیه، به ریاست کلیسای جامع ارتدوکس ستینیه باعث شعله‌ور شدن تنش‌های قومی و نژادی در بالکان شده است.

معترضان چند روز مسیرهای منتهی به کلیسای جامع را تصرف و بسته بودند.

مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۶ از صربستان جدا شد اما یک سوم از جمعیت ششصد و بیست‌هزار نفری ساکنان این شهر خود را صربیایی می‌دانند و عده‌ای از آنها معتقدند که اهالی مونته‌نگرو نباید برای خود هویت جداگانه‌ای قائل باشند.

مخالفان معتقدند کلیسای ارتدوکس در مونته‌نگرو خود را وقف منافع بلگراد کرده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی کلیسای ارتدوکس مونته‌نگرو اسقف خوان کیه در صحن این کلیسا و در میان تدابیر شدید امنیتی و صدای انفجارهای بلند پیاده شد تا مراسم‌معارفه برگزار شود.

اسقف جدید در ماه می بعد از فوت اسقف امفیلوهیه، رهبر پیشین کلیسای ارتدوکس به علت کرونا، به رهبری کلیسا منصوب شد.

معترضان می‌گویند آنها نمی‌خواهند کلیسای کشورشان به تصرف یک صربیایی دربیاید و انتساب اسقف جدید را مصداق تصرف کلیسا به دست بیگانگان‌می‌دانند.
حزب سوسیال دموکرات مونته‌نگرو از معترضان حمایت می‌کند و معتقد است کشور همسایه صربستان با همدستی کلیسای ارتدوکس در پی خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام مونته‌نگرو هستند.

منبع کانال گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.