خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شمار یهودیان سراسر جهان به ۱۵.۲ میلیون رسید

۶.۹۳ میلیون در اسرائيل زندگی می کنند

طبق آماری که آژانس یهودی ارائه داد، اکنون ۱۵.۲ میلیون یهودی در سراسر جهان زندگی می کنند و این رقم از سال پیش ۱۰۰هزار بیشتر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس آمار ۴۵.۳٪ از یهودیان جهان در اسرائیل زندگی می کنند؛ ۲۵.۳ میلیون واجد شرایط قانون بازگشت اند. طبق آماری که آژانس یهودی ارائه داد، اکنون ۱۵.۲ میلیون یهودی در سراسر جهان زندگی می کنند که نسبت به سال قبل ۱۰۰هزار نفر بیشتر است.

آژانس یهود در آماری که پیشاپیش روش هاشانا که از غروب دوشنبه آغاز شد، منتشر کرد می گوید ۸.۲ میلیون یهودی خارج از اسرائیل زندگی می کنند و از این تعداد، بیشترین آنان، که حدود ۶ میلیون است، در ایالات متحده ساکن اند. بنا به این آمار پژوهشی که از سوی «پروفسور سرگیو دلا پرگولا» از دانشگاه عبری اورشلیم تهیه شد، در اسرائیل اکنون ۶.۹۳ میلیون یهودی زندگی می کنند که ۴۵.۳٪ شمار یهودیان جهان است.

پس از اسرائیل و ایالات متحده، کشورهایی که دارای بیشترین شمار یهودیان اند، به این ترتیب است: فرانسه، (۴۴۶۰۰۰)، کانادا (۳۹۳۵۰۰)، انگلیس (۲۹۲۰۰۰)، آرژانتین (۱۷۵۰۰۰)، روسیه (۱۵۰۰۰)، آلمان (۱۱۸۰۰۰)، و استرالیا (۱۱۸۰۰۰).

آژانس یهود گفت ۲۷ هزار یهودی در کشورهای عربی و مسلمان زندگی می کنند و از این رقم ۱۴۵۰۰ نفر در ترکیه، ۹۵۰۰ نفر در ایران، دوهزار در مراکش، و هزار نفر در تونس اقامت دارند.

این آمار بر اساس خود-هویت یابی خود افراد به عنوان یهودی و نه هیچ مذهب دیگری است. آژانس یهود گفت با مراجعه به لیست افراد واجد شرایط شهروندی اسرائیل تحت قانون بازگشت، که طبق آن دست کم یکی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ ها می بایست یهودی باشد، دریافته که اکنون در سراسر جهان ۲۵.۳ میلیون یهودی با این شرایط زندگی می کنند.

منبع the times of israel
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.