خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمهوری خواهان آمریکا: اسلام بیش از سایر ادیان مشوّق خشونت است

عدم شناخت بیش از نیمی از آمریکایی ها نسبت به مسلمانان؛

نیمی از مردم آمریکا شناختی نسبت به مسلمانان ندارند با این حال جمهوری خواهان می گویند که دین اسلام بیش از سایر ادیان مشوق خشونت است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، توجه بی سابقه مردم به مسلمانان آمریکایی متمرکز شد. جمعیت مسلمانان ایالات متحده  آمریکا در دو دهه پس از آن افزایش یافته است، اما هنوز اینطور است که بسیاری از آمریکایی ها اطلاعات کمی از اسلام یا اسلام دارند. مسلمانان و دیدگاه ها نسبت به مسلمانان در خطوط سیاسی به طور فزاینده ای قطبی شده است.

هنگامی که مرکز تحقیقات پیو اندازه گیری اندازه، ویژگی های جمعیت شناختی و نظرات این گروه را آغاز کرد، در سال ۲۰۰۷ حدود ۲.۳۵ میلیون بزرگسال و کودک مسلمان در ایالات متحده زندگی می کردند – که ۰.۸ درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دادند. از آن زمان تا کنون، رشد عمدتاً توسط دو عامل ایجاد شده است: تداوم ورود مهاجران مسلمان به ایالات متحده و تمایل مسلمانان به داشتن فرزندان بیشتر از آمریکایی های سایر مذاهب.

در سال ۲۰۱۵ مرکز پیش بینی کرد که تعداد مسلمانان در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۸۵ میلیون نفر برسد – تقریباً ۱.۱ of از کل جمعیت. با این حال، رشد جمعیت مسلمانان از مهاجرت، ممکن است اخیراً به دلیل تغییر در سیاست مهاجرت فدرال کند شده باشد.

افزایش جمعیت مسلمانان در آمریکا

تعداد عبادتگاه های مسلمانان در ایالات متحده نیز طی ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۰ توسط مشارکت مطالعات جماعت مشارکتی انجام شد، ۱۲۰۹ مسجد در ایالات متحده در آن سال شناسایی شد.

مطالعه بعدی آنها در سال ۲۰۱۱ نشان داد که تعداد مساجد به ۲،۱۰۶ افزایش یافته است و در نسخه ۲۰۲۰، ۲۷۶۹ مسجد پیدا شده است-که بیش از دو برابر تعداد دو دهه قبل است.

مسلمانان در کنار افزایش جمعیت، حضور گسترده تری در حوزه عمومی پیدا کرده اند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۷، کنگره ۱۱۰ شامل اولین عضو مسلمان، نماینده کیث الیسون، دی مین بود. بعداً در آن دوره، کنگره نماینده دوم مسلمانان، نماینده آندره کارسون، D-Ind. کنگره ۱۱۷ کنونی دو مسلمان دیگر در کنار کارسون دارد، اولین زنان مسلمان که چنین منصبی را در اختیار دارند: نمایندگان ایلهان عمر ، D-Minn ، و Rashida Tlaib ، D-Mich. اولین بار در سال ۲۰۱۸ انتخاب شدند.

با افزایش تعداد آنها، مسلمانان نیز با تبعیض بیشتری روبرو شده اند. در سال ۲۰۱۷ ، در چند ماه اول دولت ترامپ، حدود نیمی از بزرگسالان مسلمان آمریکایی (۴۸ درصد) گفتند که شخصاً به دلیل مذهب خود در سال قبل نوعی تبعیض را تجربه کرده اند. این شامل مجموعه ای از تجربیات بود از افرادی که به آنها مشکوک بودند تا تهدید یا حمله فیزیکی. در سال ۲۰۱۱، در مقایسه، ۴۳ adults از بزرگسالان مسلمان گفتند که حداقل یکی از این تجربیات را داشته اند و ۴۰ این را در ۲۰۰۷ گفته اند.

در یک نظرسنجی در مارس ۲۰۲۱، از بزرگسالان آمریکایی پرسیده شد که فکر می کنند تعدادی از گروه های مذهبی در جامعه چقدر با تبعیض روبرو هستند. آمریکایی ها بیشتر از آنکه بگویند معتقدند مسلمانان با بسیاری از تبعیض روبرو هستند، نسبت به سایر گروه های مذهبی که در این نظرسنجی شامل یهودیان و مسیحیان انجیلی صحبت کرده اند، همین را گفته اند. الگوی مشابهی در نظرسنجی های قبلی به ۲۰۰۹ برمی گردد، زمانی که آمریکایی ها بیشتر می گفتند که تبعیض علیه مسلمانان بیشتر از آن است که در مورد یهودیان، مسیحیان انجیلی، مورمون ها یا ملحدان بگویند.

مجموعه ای از نظرسنجی های مرکز تحقیقات پیو در سال های ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به طور جداگانه از آمریکایی ها خواسته بود تا گروه های مذهبی را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی کنند، که ۰ نشان دهنده سردترین، منفی ترین دیدگاه ممکن و ۱۰۰ نشان دهنده گرم ترین و مثبت ترین نظر است. به در این نظرسنجی ها، مسلمانان در کنار ملحدان به طور مداوم در میان جالب ترین ها قرار گرفتند.

نظر منفی افکار عمومی نسبت به اسلام

در ۲۰ سال گذشته، عموم مردم آمریکا در مورد این که آیا اسلام بیشتر از ادیان دیگر به تشویق خشونت تمایل دارد، اختلاف نظر دارند و اختلاف نظر حزبی قابل توجهی در این مورد به وجود آمده است. هنگامی که مرکز برای نخستین بار این پرسش را در یک نظرسنجی تلفنی در سال ۲۰۰۲ مطرح کرد، جمهوری خواهان و مستقلین متمایل به جمهوری خواهان نسبت به دموکرات ها و دموکرات ها نسبتاً معتدل تر بودند که بگویند اسلام بیش از سایر ادیان خشونت را تشویق می کند و این نظر اقلیت در هر دو حزب بود.

در عرض چند سال، جمهوری خواهان بیشتر به این باور رسیدند که اسلام خشونت را تشویق می کند. در مقابل، دموکرات ها بیشتر احتمال داده اند که بگویند اسلام خشونت را تشویق نمی کند. در حال حاضر، جمهوری خواهان به مراتب بیشتر از دموکرات ها می گویند که معتقدند اسلام بیش از ادیان دیگر خشونت را تشویق می کند.

اگرچه بسیاری از آمریکایی ها نظرات منفی نسبت به مسلمانان و اسلام دارند، ۵۳ درصد می گویند که آنها شخصاً مسلمان را نمی شناسند و سهم مشابهی (۵۲ درصد) می گویند که “نه” و یا “هیچ چیز” در مورد اسلام نمی دانند.

آمریکایی هایی که مسلمان نیستند و شخصاً فردی را که مسلمان است می شناسند به احتمال زیاد دیدگاه مثبتی نسبت به مسلمانان دارند و احتمالا باور ندارند اسلام بیش از سایر ادیان، خشونت را تشویق می کند.

مترجم: محمد ریحانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.