خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حفظ حریم مذاهب اسلامی از اهداف مجمع تقریب است

مولوی نذیر احمد سلامی:

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: توجه به مراکز و نهادهایی که می توانند در ترویج فرهنگ احترام و روحیه تقریبی اثر گذار باشند می تواند برای آینده کشور و ملت های مسلمان بسیار تاثیر گذار باشد و بسیاری از مسائل منحرفی و شبهات را خنثی سازد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی نذیر احمد سلامی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ارتباط با لزوم اهمیت و تقویت مسئله احترام به مقدسات ادیان و مذاهب اسلامی، بیان نمود: تقویت حرمت ها و مقدسات و حفظ حریم ها از اهداف مجمع تقریب است که با تکیه برمشترکات، گروه ها و مراکز پژوهش ، تعیلم و تفسیر را در یک مسیر قرار داده و با توجه به مشترکاتی که وجود دارد و اگر این تصور و پروژه موفق شود، می تواند کمک بسیار بزرگی برای مجمع جهانی تقریب باشد.

وی افزود: خواسته بنده از تمام امت اسلامی این است که غبار شبهات را با عمل به دین پاک کرده و مسیر تقریب و وحدت را باز و هموار ساخته، زیراکه مسیر اصلی اهداف وحدت و انسجام است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم، این اقدام موثر و مثمرثمر خواهد بود که نتیجه اش در چندین سال ظاهر خواهد شد، در میان امت اسلامی افرادی که خواهان وحدت هستند انشاءالله این ثمرات را به زودی مشاهده خواهند کرد.

مولوی نذیر سلامی عضو خبرگان رهبری پیرامون نقش مراکز علمی و پژوهشی در تقویت احترام به مقدسات ملل و مذاهب اسلامی، اذعان داشت: اگر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تقریبی تقویت شود، به مراتب مثمرثمرتر خواهند بود، در واقع اگر به جای کنفرانس ها، توجه بیشتری به این دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای رسیدن به اهداف شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: توجه به مراکز و نهادهایی که می توانند در ترویج فرهنگ احترام و روحیه تقریبی اثر گذار باشند می تواند برای آینده کشور و ملت های مسلمان بسیار تاثیر گذار باشد و بسیاری از مسائل منحرفی و شبهات را خنثی سازد.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.