خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن «روش هشانا»؛ فرصتی برای تقویت پیوند میان ادیانی یهودیان و مسلمانان

یک خاخام یهودی از یهودیان خواست تا از تعطیلات «روش هشانا» امسال به عنوان فرصتی برای تامل در مورد دستاوردهای گفتگوهای میان ادیانی و تقویت روابط بیشتر با مسلمانان در سال آینده استفاده کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خاخام یهودی از یهودیان خواست تا از تعطیلات «روش هشانا» امسال به عنوان فرصتی برای تامل در مورد دستاوردهای گفتگوهای میان ادیانی و تقویت روابط بیشتر با مسلمانان در سال آینده استفاده کنند.

جشن/عید «روش هشانا» در روزهای اول و دوم ماه عبری و نمود شروع سال یهودی است.

«ایلی عبادی» ، خاخام ارشد شورای یهودیان امارات در این باره گفت: چیزهای زیادی از جمله ارزشها و سنت های مشترک میان یهودیان و مسلمانان وجود دارد که ما را با هم متحد می کند.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن سال نو یهودیان ما باید خود را متعهد به تقویت روابط و گفتگوهای میان ادیانی کنیم.

جشن «روش هشانا»؛ فرصتی برای تقویت پیوند میان ادیانی یهودیان و مسلمانان

خاخام عبادی همچنین گفت: به عنوان رهبران دینی ، مسئولیت ما این است که راهی برای همزیستی مسالمت آمیز بین همه ادیان و همه مردم ، به ویژه سه دین ابراهیمی جهان یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام پیدا کنیم.

خاخام ارشد شورای یهودیان افزود: طی یک سال گذشته ما دستاوردهای زیادی را در این زمینه شاهد بوده ایم. در دبی، گروهی از جوانان اماراتی جشن مشترکی را ترتیب دادند و از مسلمانان و یهودیان دعوت کردند تا تعطیلات را با هم جشن بگیرند.

به گفته او چند ماه قبل ، سفیران مسلمان و یهودی در یک میزگرد مشترک در مورد نقش روابط بین ادیان و چگونگی پیشبرد آنها در منطقه شرکت کردند و همه این ها می تواند نشانه های خوبی برای تقویت میان ادیانی میان این دو گروه باشد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.