خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاثیر کرونا بر سوگواری های مذهبی/ بسیاری از حرکت های افراطی جمع شده است

سوگواری ها مطابق دستور اهل بیت و بدون افراط و تفریط برگزار می شود. در دوران کرونا بسیاری از حرکت های افراطی جمع شده اند و مراسم ها مطابق دستورالعمل ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «مسعود معینی پور» در نشست علمی «دومین اربعین از دور، ایده‌ها و برنامه‌ها» که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین در زمانه ای عرضه شده است که مهم ترین ویژگی آن، انقطاع از عالم دین است. فردیت در آن ظهور دارد و ملاک براساس آزادی های فردی است.

مدیر شبکه چهار سیما و عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: امروز در برهه ای هستیم که گسست از هویت های تاریخی و اصالت ها و دور افتادن از ریشه ها و انقطاع تاریخی است. ویژگی انسان مدرن این است که در تصمیمات و تفکرات خود را حذف کرده تا در لحظه بهتر بتواند زندگی کنذ.

وی افزود: راهپیمایی اربعین که رخ نمایی کرده، انسان معاصر در دنیایی عرفی شده یک قیام لله را آغاز کرده است و برای خدا حرکت می کند. در این حرکت وقتی به اهداف سیدالشهدا نگاه می کند، در نهایت مقصد خود که شهادت و لقا الله است، این مقصد را تعیین می کند.

مدیر شبکه چهار سیما گفت: ثمرات اربعین فراتر از گردهمایی اجتماعی است. محبان سیدالشهدا تجربه هایی را آموخته اند که در طول سال ادامه دارد. انفاق، روحیه ایثار، روحیه تعامل با مذاهب، ادیان و اقوام دیگر از برکات راهپیمایی اربعین است که در خارج از اربعین هم می تواند ادامه یابد.

معینی پور خبر داد: در آستانه برگزاری جریان انجمن بین المللی اربعین هستیم که فراتر از ایران و عراق خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر عزاداری ها و سوگواری های مذهبی، گفت: سوگواری ها مطابق دستور اهل بیت و بدون افراط و تفریط برگزار می شود. در دوران کرونا بسیاری از حرکت های افراطی جمع شده اند و مراسم ها مطابق دستورالعمل ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم افزود: باید بررسی کنیم سبک عزاداری در دوران قبل و بعد کرونا چه تغییراتی یافته است؟ باید ببینیم یاد اهل بیت به برگزاری مجالس حضوری محدود می شود یا در قلب مان نیز همواره به یاد اهل بیت (ع) هستیم.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.