خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چند مکان عجیب و ترسناک برای گردشگری

بعضی از این مکان ها فقط برای عده خاصی جذاب اند و کمتر کسی حاضر می شود از آنها دیدن کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیا شما از افرادی هستید که این این تصاویر برای شما جذابیت دارد؟ در سرتاسر جهان مکان هایی وجود دارند که برای توریست ها و علاقه مندان به گردشگری دارای جاذبه هستند اما بعضی از این مکان ها فقط برای عده خاصی جذاب اند و کمتر کسی حاضر می شود از آنها دیدن کند. در ادامه به معرفی این جاذبه ها می پردازیم.

معبد بودایی Kyaikhtiyo – صخره طلایی، میانمار
یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان معابد و بتکده های مشهور بودایی است که در بالای کوه Kyaikhtiyo، روی صخره طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. حفظ تعادل این معبد واقعا جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه های بودایی می گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است. و از همه جالب تر، اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است.

افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می کنند و همه گناهانشان بخشیده می شود. برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پرپیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی ۱۱ کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان برسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود ببخشید. جای شکر دارد که آن بالا رستوران، مهمان خانه و کافه وجود دارد تا رفع خستگی کنید.

گردشگری

معبد Xuankong – چین
در باریکه ای در بالای کوه هنگشان در کشور چین، معبد معلق که یکی از جازبه های گردشگری دنیا محسوب میشود واقع شده است. خیلی جالب است که این معبد در مکانی بسیار غیر استوار و خطرناک ساخته شده است و انسان انتظار دارد هر لحظه به پایین فرو بریزد اما برای گردشگران بسیار شگفت آور است که ۱۵۰۰ سال است این معبد در این جا است و تکان هم نخورده است.این ساختمان حدود ۷۰ متر از بستر رودخانه و ۴۰۲ کیلومتر از شهر بیجینگ فاصله دارد. ستون های نگهدارنده این معبد چوب های باریکی هستند که در دل صخره محکم شده اند.

گردشگری

صومعه Meteora – یونان
همچون مناظر فیلم و کارتون های تخیلی، صومعه اورتودوکس شرقی در کوهستان پیندوس یونان به طرز عجیبی در بالای یک برج سنگی ساخته شده است یکی ازعجیب ترین مکان های گردشگری. Meteora به معنای «معلق در هوا» است و واقعا هم این دیر در ارتفاع ۴۰۲ متری از زمین قرار دارد. راهبه های معتکف در قرن ۱۴ میلادی برای فرار از مهاجمان ترک ۲۴ صومعه در بالای این صخره ساخته و به آن پناه آورده بودند. در طول این یکصد سال، تنها راه دسترسی به این معبد طناب و پله های ریسمانی بوده است. البته امروزه گردشگران می توانند با تله کابین به آنجا برسند و فقط ۶ معبد در آنجا باقی مانده است که به جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده اند.

گردشگری

منبع تاپ تورز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.