خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سی و پنجمین همایش صلح موسسه سنت ایجیدیو در ایتالیا برگزار شد

با حضور نماینده موسسه گفتگوی ادیان؛

خانم فهیمه موسوی نژاد به نمایندگی از موسسه گفتگوی ادیان در کنفرانس «انسانها برادران هم، آینده زمین« در ششم و هفتم ماه اکتبر در رم برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گفتگوی ادیان و تمدن‌ها سی و پنجمین همایش موسسه سنت ایجیدیو است که از سال ۱۹۸۶ بعد از نامگذاری روز تاریخی “روح اسیسی” از سوی ژان پل دوم به همت این موسسه بین‌الادیانی با محوریت گفتگوی ادیان، صلح و برادری برگزار می‌شود.

این همایش که با پیام مارکو ایمپاگلیازو، رییس موسسه سنت ایجیدیو در ششم اکتبر آغاز شد، با حضور رهبران‌ ادیان‌ مختلف و برخی از رهبران سیاسی از سراسر جهان بعد از یک سال وقفه به دلیل بیماری عالم‌گیر کرونا در رم برگزار شد.

احمد طیب، شیخ دانشگاه الازهر مصر نیز از مهمانان ویژه و سخنرانان این همایش سالانه بود.

در پیام آغاز به کار همایش آینده زمین، به این‌موضوع اشاره شد در حالی که کره زمین و جامعه جهانی با مشکلات و بحران‌های جدی مانند، فقر جنگ، مهاجرت، بحران محیط زیست، آوارگان‌جنگ‌ و تغییرات اقلیمی مواجه است و راه حل قاطعی برای هیچ یک از این مشکلات یافت نشده است، بحران عالمگیر کرونا نیز وضعیت را برای بشر وخیم‌تر کرده است. بحران افعانستان و پناهجویان افغان نیز بحران تازه‌ای است که تمام کشورهای جهان باید به آن توجه کنند.

این‌همایش دو روزه بین‌الادیانی در مرکز کنگره نوولا برگزار شد، و در کلوسوم با حضور پاپ فرانسیس و خانم انجلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان، به کار خود پایان داد.

سخنرانی مدعوان به‌طور زنده از سایت موسسه سنت ایجیدیو پخش شد و ویدئوی برنامه‌ها بر روی سایت در دسترس علاقمندان است.

پاپ فرانسیس در مراسم اختتامیه خاطر نشان کرد که این گردهمایی سالانه یک مناسک و آیین تکراری نیست بلکه به ما یادآوری می‌کند که صلح چشم به راه کسانی است که برای ایجاد صلح اقدام می‌کنند.

پاپ فرانسیس اظهار کرد: مشکل جهان این است که درس‌های عبرت جنگ‌جهانی دوم را فراموش کرده است. وی گفت باید بدانیم که جنگ شبح گذشته نیست، بلکه تهدیدی جدی در زمان حاضر است.

پاپ فرانسیس در سخنرانی اختتامیه تاکید کرد برای بهتر شدن وضعیت جهان باید از ذهن بشر جنگ‌زدایی شود، تولید اسلحه و خرید و فروش آن کاهش یابد و واکسیناسیون کرونا سرعت بیشتری در سراسر جهان‌پیدا کند.

در این‌همایش بر این نکته تاکید شد که انسان‌ها دو دسته هستند یا از هم‌کیشان‌ما هستند و یا غیرهم‌کیشانی که همچنان انسان هستند. بنابراین با تاکید بر اشتراکات انسانی باید به سمت صلح حرکت کرد.

در این‌ مراسم‌ که در واقع بزرگداشت صلح به شمار می‌آمد، کودکان به عنوان‌ نماد رهبران دینی و سیاسی آینده حضور داشتند.

منبع کانال گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.