خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی کلیسای نوتردام برای بازسازی اصلی

کلیسای تاریخی نوتردام که حدود دو سال و نیم قبل گرفتار آتش‌سوزی شد، پیرو تکمیل روند ایمن‌سازی سازه، برای بازسازی اصلی آماده شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات فرانسوی اعلام کردند با گذشت دو سال از آتشی که از اطلاق زیرشیروانی کلیسای نوتردام آغاز شد و سقف و مناره آن را تخریب کرد، حالا کار ایمن سازی سازه تکمیل و امکان آغاز عملیات بازسازی این کلیسای قرن دوازدهمی فراهم شده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در مدت کوتاهی پس از آتش سوزی سال ۲۰۱۹ وعده داد کلیسای جامع نوتردام تا سال ۲۰۲۴ که فرانسه میزبان بازی های المپیک خواهد بود، بازسازی و بازگشایی می‌شود. به گزارش سازمانی که سرپرستی بازسازی نوتردام را برعهده دارد، فاز آخر از تلاش‌ها برای ایمن سازی این سازه شامل استحکام بخشیدن به طاق‌های آسیب دیده با استفاده از اسکلت‌های چوبی قوسی شکل بود. بنابراین همه چیز طبق زمان بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود و بازسازی این بنا تا ضرب‌الاجلی که مکرون برای بازگشایی تعیین کرده، تکمیل خواهد شد.

امانوئل مکرون به فاصله چند روز از آتش‌ گسترده‌ای‌ که به جان کلیسای نوتردام افتاد، با طرح پیشنهاد جایگزینی مناره از بین رفته این بنا با یک مناره مدرن، بسیاری از صاحب‌نظران را غافلگیر کرد. اما نتایج نظرسنجی‌ها نشان داد بیشتر مردم مناره قرن نوزدهمی نوتردام را که اوژن ویوله لو دوک (Eugène Viollet-le-Duc) معمار فرانسوی در جریان یکی از بازسازی‌های عمده این بنا طراحی کرده بود، به یک مناره مدرن ترجیح می‌دهند. بنابراین طرح جایگزینی این مناره منتفی شد و حالا قرار است آن را به همان شکلی که بود یعنی با مناره ۹۶ متری طراحی شده توسط ویوله لو دوک بازسازی کنند.

بازسازی اصلی احتمالا در ماه‌های آتی و پس از برگزاری مناقصه برای انتخاب شرکت‌های دست‌اندرکار آغاز خواهد شد. براساس بیانیه منتشر شده در این باره، تا آن زمان عملیات پاکسازی کف و دیوارهای داخلی بنا از ماه جاری آغاز می‌شود.

کلیسای نوتردام
عصر روز ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۹۸) بود که شعله‌های آتش کلیسای نوتردام در فرانسه را فراگرفت و وحشت تخریب این میراث تاریخی به جان مردم فرانسه و جهان افتاد. در نهایت اگرچه مناره و سقف این کلیسا براثر آتش‌سوزی نابود شد اما تلاش‌ تیم‌های آتش‌نشانی این میراث قرون وسطایی را از خطر تخریب کامل حفظ کرد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.