خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید نچیروان بارزانی بر نقش روحانیون همه ادیان در تعمیق صلح و همزیستی مسالمت آمیز

رئیس اقلیم کردستان در دیدار با پاتریارک کلیسای آشوری مشرق تاکید کرد که روحانیون در همه ادیان نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد صلح و همزیستی میان طیف های مختلف دارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز چهارشنبه ۳۱ شهریور / ۲۲ با مار آوای سوم پارتریاک کلیسای آشوری مشرق تاکید کرد که وی و روحانیون همه ادیان نقشی تاثیرگذار در تعمیق صلح و همزیستی مسالمت آمیز دارند و وجود کرسی پارترایک در اربیل، مهم و معنار دار و موجب اعتماد است.

مار آوای سوم با قدردانی از حضور نچیروان بارزانی در مراسم آغاز به کار وی به عنوان پارتریاک کلیسای آشوری مشرق نقش وی در حمایت از اقلیت های و حفظ همزیستی مسالمت آمیز در اقلیم را ستود.

تاکید بر ضرورت و اهمیت میانه روی و ثبات، بررسی وضعیت کلیساها و فعالیت های مسیحیان، آشوریان و دیگر اقلیت ها در عراق و اقلیم، از دیگر موضوعات مطرح در این دیدار بوده و مار آوای سوم از اقدام اقلیم در اسکان آوارگان و به ویژه مسیحیان در اقلیم، قدردانی کرد.

منبع کردپرس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.