خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| جاب آفر عمان

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز) – با ما همراه باشید تا درباره جاب آفر عمان اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

جهت اطلاعات کامل تر در زمینه جاب آفر عمان اینجا کلیک کنید.

مشاغل لازم از طریق جاب آفر عمان

این کشور توسعه یافته دارای برنامه های ارتقا یافته متعددی است. در سالهای اخیر کشور عمان به دلیل سرمایه گذاری بسیار از لحاظ صنعتی، تجاری و بازرگانی از پیشرفت بسیار زیادی برخوردار بوده است. لذا، این امر منجر به تقاضاهای متعددی جهت جذب پرسنل خارجی از دیگر کشورها شده است. یکی از پارامترهای که باعث شده درخواست کار در عمان با پیشرفت بسیار همراه باشد، سهل و راحت بودن اخذ ویزای کاری است. به این علت که وصول ویزای کار از سایر کشورهای اروپایی اضافه بر مدارک زبان در حد بالا به رزومه شغلی و زمان بسیار نیاز دارد. عامل دیگر را می توان به این مورد اشاره کرد که کشورهای اروپایی در بخش ضوابط و قوانین شرکت، با کمترین سود دهی و بیشترین پرداخت مالیات و از همه مهمتر زمانبر بودن روند قانونی دریافت ویزا همراه هستند. این در شرایطی است که تاسیس و موقعیت کسب و کار در کشور عمان راحت و آسانتر بوده که این امر باعث شده که کشور عمان با تقاضاهای بسیاری جهت جذب پرسنل کار خارجی نسبت به دیگر کشورها مواجه گردد. محدودیت جمعیت براساس صنعت و بازرگانی این کشور، از مهمترین دلایلی است که باعث کاهش پیشرفت و گسترش آن شده است. بطور کلی ویزای کار در این کشور به سه بخش:

۱)    گروه های پزشکی ۲) کارگران ۳) مهندسین دسته بندی میشود.

مشاغل مورد نیاز شامل:

  •   مشاغل ساده، کارگر ساده، مشاغل خدماتی و همچنین پرسنل کار تازه کار از جمله مشاغلی به حساب می آید که در کشور عمان به اشتغال می پردازند.
  •   تکنسین های متخصص در زمینه های رستوران داری، آشپزی، پذیرایی، گردشگری و غیره از حرفه های هستند که در کشور عمان به جذب نیروهای کار خارجی از طریق جاب آفر عمان نیاز مبرم دارند.
  •   نیروی کادر درمانی مانند کارشناس پرستاری، رادیولوژی، مامایی، آزمایشگاهی و غیره از جمله مشاغل ضروری از طریق جاب آفر عمان است.
  •   از مشاغل دیگری که در این کشور به جذب نیرو نیاز مبرم دارد را میتوان به پزشکان عمومی و متخصص از طریق قرارداد شغلی یا همان جاب آفر عمان اشاره نمود که به استخدام کمپانی های قراردادی موجود در کشور فوق در آیند.
  •   در زمینه مهندسی حرفه های من جمله کامپیوتر، برق و الکترونیک، مخابرات، شیمی، صنایع، راه و جاده، عمران و …. از جمله مشاغل دیگری به حساب می آید که این کشور به آن نیاز دارد.
  •   علوم پایه در حوزه های زیست، شیمی و فیزیک و محققین گروه دیگری از مشاغل هستند که کشور عمان به جذب نیروی خارجی نیاز بسیار دارد.
  •   کشور عمان به مدیرانی که از مهارت و تخصص بسیاری برخوردار هستند جهت ارتقای شغلی در حوزه های مرتبط نیاز بسیار دارد.
  •   نیروهای مربوطه مانند فروش، بازاریابی و بازرگانی از جمله موارد دیگر در این کشور از راه جاب آفر عمان است که به جذب نیروی متخصص و باتجربه نیاز دارد.
  •   از دیگر موارد در این رابطه را میتوان به حسابداری، سرمایه گذاری و اقتصاد و مدیریت مالی سایر مشاغل در این کشور متذکر شد.
  •   همچنین کشور عمان به پرسنل باتجربه آموزش، مترجمین، آموزش و تدریس زبان، اساتید دانشگاه نیز نیاز مبرم دارد.

تمامی موارد نامبرده از حوزه های شغلی در کشور عمان است که به جذب پرسنل کار خارجی نیاز بسیار دارد. در انتها بایستی متذکر شویم که کلیه مشاغل و حرفه ها باید مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار این کشور را به دولت عمان ارائه نمایند.

جاب افر عمان

شرایط لازم جهت مهاجرت کاری به کشور عمان

با توجه به اینکه قرارداد شغلی جهت اشتغال در عمان بایستی از سوی وزارت کار کشور عمان تایید گردد، از لحاظ قانونی جهت اخذ ویزای کار، موارد سخت و پیچیده ی وجود ندارد. اما براساس نیازهای بازار کنونی کشور عمان جهت شرایط لازم در راستای مهاجرت کاری به این کشور می توان موارد زیر را بیان نمود:

۱)    سن: حداقل رده سنی جهت افراد متقاضی کار در عمان پنجاه سال است تا از این طریق بتوانند شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت کاری را بدست آورند.

۲)    مدرک زبان: شرط دیگر جهت مهاجرت کاری از طریق جاب آفر عمان را میتوان به مدرک زبان شخص درخواست کننده متذکر شد. جهت مهاجرت به عمان از طریق کار نیاز به اخذ مدرک زبان نیست، اما شخص متقاضی باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی و یا عربی برخوردار باشد تا به این روش شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به عمان را دارا باشد. نکته مهمی که در این رابطه بایستی متذکر شویم این است که به دلیل بازار کاری بین المللی عمان افراد متقاضی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند به آسانی می توانند در کشور فوق به فعالیت بپردازند.

جاب افر عمان

نکته: جهت اخذ ویزای کار، در صورت حضور شخص کارفرما، نیازی به ارائه مدارک زبان به سفارت این کشور نیست. به غیر از آن فرد متقاضی باید تسلط کافی به یکی از زبان های انگلیسی و یا عربی در این کشور داشته باشد.

۳)    مدرک دانشگاهی: داشتن مدرک دانشگاهی جهت اشتغال در عمان به منظور اشخاص درخواست کننده امری حائز اهمیت محسوب نمی شود. لذا، مدرک تحصیلی دیپلم فقط جهت کارگران ساده در حرفه های مربوطه در کشور عمان است. بنابراین پرسنل کار متخصص و با تجربه جهت فعالیت در رشته های مرتبط به رشته تحصیلی، احتیاج به مدارک معتبر فنی و حرفه ای دارند. بایستی متذکر شد که تنها مشاغلی نظیر مهندسی، مالی و پزشکی باید جهت اشتغال در کشور عمان از مدرک دانشگاهی مربوطه و معتبر جهت مهاجرت کاری برخوردار باشند.

۴)    سابقه کاری: شخص متقاضی براساس سن و تحصیلات باید به مدت حداقل یکسال از سوابق کاری مربوطه برخوردار باشد تا به این روش بتواند کارفرما و شغل مناسب را در این کشور انتخاب کند. درصورتیکه سن فرد درخواست کننده بیشتر از پنجاه سال باشد، به طور قطع نیاز بیشتری به سابقه کاری جهت کاریابی در عمان دارد.

۵)    تمکن مالی: یکی از شروطی که کشورهای اروپایی جهت مهاجرت کاری برای متقاضیان نیروی کار خارجی در نظر میگیرند تمکن مالی است که این مسئله جهت وصول ویزای کار به عمان صدق نمی کند، یا به عبارتی شخص احتیاجی به تمکن و یا استقلال جهت مهاجرت به عمان ندارد.

تمامی موارد نامبرده در این بخش از شرایطی است که جهت مهاجرت کاری از طریق جاب آفر عمان به این کشور نیاز است که به جزء مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار این کشور، موارد فوق باید در مهاجرت های کاری در نظر گرفته شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.