خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کوچ گسترده مسیحیان از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

نزدیک به دو سوم مسیحیان ساکن منطقه جزیره در شمال شرق سوریه محل سکونت خود را ترک کرده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشریه آسیا نیوز گزارش هایی از کاهش شدید جمعیت مسیحی نشین ساکن در سوریه خبر داده است. بر اساس این گزارشها، نزدیک به دو سوم مسیحیان ساکن سوریه در طی یک دهه بحران داخلی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد این کشور را ترک کرده اند.

سازمان دموکراتیک آشوریان مستقر در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در شمال این کشور نیز از مهاجرت گسترده مسیحیان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. این سازمان اعلام کرد تنها حدود ۵۵۰۰۰ تن از ۱۵۰۰۰۰ مسیحی ساکن منطقه جزیره در شمال شرق سوریه اکنون در این منطقه ساکن هستند. نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ تن از مسیحیان این منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را ترک کرده اند.

سازمان های وابسته به مسیحیان درباره علت مهاجرت مسیحیان از سوریه و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به آسیا نیوز گفته اند اصلی ترین علل کوچ مسیحیان از سوریه گسترش فقر، شیوع کرونا و مسائل اقتصادی بوده است.

یکی از کشیشان ساکن سوریه گفته است در صورتی که کانادا و اروپا استقبال بیشتری از مسیحیان ساکن سوریه کنند جوانان مسیحی بیشتری سوریه را ترک خواهند کرد.

برخی سازمان های وابسته به مسیحیان در سوریه خواستار مشارکت در فرایند سیاسی صلح و بازسازی سوریه شده و تاکید کرده اند در صورتی که اقلیت هایی مانند مسیحیان به رسمیت شناخته شوند این مسئله می تواند مانع مهاجرت بیشتر آنها به اروپا و آمریکا شود.

منبع کردپرس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.