خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت منبع شناخت اسلام است

طبق نص قرآن، پیامبر اسلام (ص) بهترین اسوه و الگو است و ساختن دنیا و آخرت در گرو تبعیت از سبک زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام‌ محسن جلالی، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: طبق نص قرآن، پیامبر اسلام (ص) بهترین اسوه و الگو است و ساختن دنیا و آخرت در گرو تبعیت از سبک زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است زیرا سیره ایشان منبع شناخت اسلام، اخلاق و تربیت و سعادتمندی در زندگی دنیا و آخرت است و لذا شیوه زندگی الگونماهایی چون بازیگران، ورزشکاران و افراد مشهور نمی‌تواند مبنای حرکت و زندگی ما باشد.

وی با بیان اینکه منابع دینی ما در خصوص زندگی اهل بیت (ع) غنی است، افزود: تمام مراحل زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به خلاف سایر پیامبران در کتب تاریخی و روایی ضبط شده است و این گنجینه و منبع و نعمتی بزرگ برای شناخت راه و روش ایشان است.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در پیش از بعثت به محمد امین معروف بود، گفت: یکی از ویژگی‌های اهل بیت (ع) و پیامبر (ص)، این بود که همواره در بین مردم بودند و مردم به راحتی از ایشان سوال می‌پرسیدند و امروز نیز شخصیت‌های بزرگی چون مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده عاملی که در هفته گذشته به لقاء‌الله پیوستند، همین سیره را دارند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان با اشاره به جایگاه علم آموزی در اسلام، ادامه داد: اسلام سفارش زیادی به علم آموزی و پرسش‌گری برای فهم دین و توسعه دانش دارد لذا پس از ظهور اسلام دانشمندان مسلمان علوم مختلف را فرا گرفتند و انتقال آن در قرون بعدی به واسطه همت مسلمانان بود.

وی با بیان اینکه قرآن، پیامبر اکرم (ص) را دارای خلق عظیم معرفی می‌کند، تاکید کرد: بر اساس فرازهایی از نهج‌البلاغه محبوب‌ترین افراد نزد خدا کسی است که به پیامبر اسلام (ص) تاسی می‌کند زیرا ایشان مانند سایر مردم و مانند یک فرد عادی و بدور از تشریفات بر زمین می‌نشست، غذا‌می‌خورد، خودش لباسش و کفشش را وصله می‌کرد.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام (ص) در روایات و سخنانی همواره به مناسبت‌های مختلف به معرفی اهل بیت (ع) می‌پرداختند و تلاش می‌کردند جانشین‌ خود را به این صورت معرفی کنند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.