خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارگاه «آشنایی با پارلمان ادیان جهان» برگزار شد

اولین کارگاه «آشنایی با پارلمان ادیان جهان» به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به مناسبت نزدیک شدن به ایام برگزاری پارلمان ادیان جهان نشستی تحت عنوان کارگاه «آشنایی با پارلمان ادیان جهان» به همت دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در قم و به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

این کارگاه با هدف معرفی پارلمان ادیان جهان و آشنایی نسبت به ساختار برگزاری و همچنین تببین اهمیت شرکت در آن برگزار گردید.

علاقه مندان به این موضوع توانستند بصورت مجازی و حضوری (با رعایت پروتوکل های بهداشتی) در این کارگاه آموزشی که به زبان انگلیسی برگزار شد، شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باقر طالبی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، به عنوان استاد این دوره به ایراد مطالب پیرامون اهداف و جایگاه مهم پارلمان ادیان جهان و شیوه برگزاری آن و همچنین اهمیت شرکت موثر در این پارلمان پرداخت.

وی که سابقه چندین بار شرکت در این پارلمان را دارد، با انتقاد از عدم مشارکت نهادهای فرهنگی و دینی کشور در پارلمان ادیان جهان به علت واهمه ناشی از ناآگاهی، بر تاثیر گسترده حضور فعال نهادها و شخصیت های شیعی در محافل دینی بین المللی همچون پارلمان ادیان جهان جهت معرفی تشیع به رهبران و پیروان سایر ادیان و مذاهب تاکید کرد.

لازم به ذکر است، جلسه دوم این کارگاه پس از برگزاری پارلمان ادیان جهان با موضوع تحلیل و بررسی رویدادهای پارلمان ۲۰۲۱ در تاریخی که متعاقباً اعلام می‌گردد، برگزار خواهد شد.

منبع حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.