خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ از میزان بالای سوء استفاده جنسی روحانیون در فرانسه، ابراز شرمساری کرد

پاپ فرانسیس در روزهای اخیر در سخنرانی خود میان روحانیون کلیسای کاتولیک روم، از میزان بالای سوء استفاده جنسی روحانیون از کودکان در کلیسای فرانسه، احساس شرمساری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در روزهای اخیر در سخنرانی خود میان روحانیون کلیسای کاتولیک روم، از میزان بالای سوء استفاده جنسی روحانیون از کودکان در کلیسای فرانسه، احساس شرمساری کرد. او اذعان کرد که کلیسا در اهمیت بخشی به این مسئله و کمک به قربانیان شکست خورده است.

پاپ در جریان این سخنرانی، تعداد قربانیان آزارهای جنسی  کودکان در فرانسه را ۳۳۰ هزار نفر تخمین زده است. این تعداد قابل توجه توسط کشیش ها و افراد مربوط به کلیسا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند. پاپ اعلام کرد، متاسفانه تعداد قربانیان بسیار زیاد است و من مراتب شرمساری و اندوه خود را به آنان اعلام می‌کنم.

وی از اسقف ها و مقام های رده بالای کلیسا خواست که تمام اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا دیگر حوادث این چنینی تکرار نشود.  پاپ در ادامه احساس پدرانه خود را به کشیش ها و روحانیون فرانسه اعلام کرد. رهبر کاتولیک های جهان خطاب به روحانیون فرانسه، از آنها خواست که کاری کنند تا کلیسا به یک خانه امن برای همگان تبدیل شود.

پاپ فرانسیس و سخنانش در مورد سوء استفاده جنسی روحانیون

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنرانی خود، ابراز همدردی و همبستگی خود را به قربانیان سوء استفاده جنسی کودکان اعلام کرد. او گفت، نیاز داریم که حقایق به روشنی بیان شود و میزان خسارات بررسی و جبران شود.

مکرون بیان کرد که نیاز است اقدامات فوری برای محافظت بیشتر از کودکانمان لحاظ کنیم. در گزارش آزارهای جنسی کودکان آمده است که ۳۰۰۰ کشیش و تعداد زیادی افراد مرتبط با کلیسا متهم های این فاجعه هستند. ژان مارک ساو، رئیس کمیسیون مستقل که این یافته ها را صادر کرده است، تأکید کرد که مقامات کاتولیک سوءاستفاده های ۷۰ ساله را “به صورت سیستماتیک” پنهان کرده اند.

رئیس کنفرانس اسقف های کاتولیک فرانسه نیز مجبور به درخواست بخشش از قربانیان شد. پاپ فرانسیس در ماه می سال ۲۰۱۹ یک قانون اساسی صادر کرد که بر اساس آن همه کشیش ها و راهبه های کاتولیک می بایست سوء استفاده جنسی  روحانیون و سرپوش گذاشتن در مورد مافوق خود را به مقامات کلیسا گزارش دهند. او در ماه ژوئن گفت که هر اسقفی باید مسئولیت “فاجعه” بحران آزار جنسی را بر عهده بگیرد.

مترجم: سامان روزبهانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.