خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار فرقان الحق؛ هجمه ای علیه قرآن کریم

اینکه مسیحیت تبشیری افراطی هجمه های به صورت پروژه در مناطق مختلف در حال آزمایش است کاملا غیر اخلاقی است. پروژه MIT که منجر به چاپ فرقان الحق و سیرت المسیح شده، خلاف اخلاق و احترام به ادیان دیگر است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیدجعفر هاتف الحسینی نویسنده پنج جلد کتاب میسیولوژی است، او سالهاست با پژوهش در علم میسیولوژی و مدل های تبشیری مسیحیت توانسته تکنیک های مسیحیت تبشیری را شناسایی کند.

وی معتقد است: فرقان الحق کتاب مقدسی با ظاهر اسلامی است که قصد دارد جایگاه اعجازی قرآن را در بین مسلمانان تضعیف کند. هجمه های پنهانی در عصر جدید به قرآن در حال انجام است. این شبهات ایجابی پست مدرن تفاوت بسیاری با شبهات سلبی گذشته دارد.

در ادامه به گفتگو با سیدجعفر هاتف الحسینی درباره کتاب فرقان الحق و کتب پروژه MIT می پردازیم:

فرقان الحق

مبنای اصلی فرقان الحق و کتب پروژه MIT چیست؟

سالهاست مسیحیت به دنبال تبشیر مسیحیت در جامعه اسلامی است ولی همیشه با مشکلاتی روبرو بوده است. در دیدگاه جدید میسیولوژیست ها تقابل فرهنگی بین قرآن و کتاب مقدس باعث شده است مسلمانان رغبتی به پذیرش کتاب مقدس نشان ندهند. چند سالی موسسه های ترجمه کتاب مقدس مانند موسسه ویکلف پروژه های در مناطق مختلف مانند اسراییل، مالزی، بنگلادش در حال آزمایش هستند. مبنای اصلی این کتب ها بررسی جذب مسلمانان با شکل ظاهری قرآن به مسیحیت است.

چند نمونه از کتاب های پروژه MIT را نام ببرید؟

حدود ۳۰ جلد کتاب از پروژه mit در مناطق مختلف وجود دارد، ولی فقط اطلاعات پروژه های انجام گرفته در اسراییل در دسترس است. کتاب سیرت المسیح از کشیش دیوید اوون از مهمترین کتاب هاست که در اسراییل به چاپ رسید و به طور گسترده در مناطق فلسطینی پخش شد. اسم این پروژه به طلوع مشهور شد. این کتاب توسط انتشارات گلوبال در سال ۱۹۹۲ به زبان عربی با ترجمه انگلیسی به چاپ رسید.  کتاب خلقت جدید للمسیح از فیل گوبل نمونه دیگر این کتب است. در این کتاب برای جذب مسلمانان کتاب مقدس را با معنای اسلامی تفسیر می کند. این پروژه هم در اسراییل آزمایش شده است.

مشخصه اصلی کتاب سیرت المسیح و کتب دیگر مثل فرقان الحق چه بود؟

مشخصه اصلی این کتاب ها ترجمه کتاب مقدس مسیحیان با ظاهر قرآنی است. در کتاب سیرت المسیح بر سر هر فصل از کتاب مقدس مسیحیان یک بسم الله اضافه شده است. از اسم درختان برای فصل ها انتخاب شده مثل سیکامور(چنار)، طبق نزول در کتاب مقدس در اورشلیم (مقدسی) و نزول در جلیل نازل شده (جلیلی) نامیده شده است. سوره آغازین این با نام کلمه همانند سوره فاتحه القرآن است.

دیدگاه مسیحیان در مورد فرقان الحق و کتب MIT چیست؟

مسیحیان معتدل این اقدامات را محکوم می کنند چرا که استفاده از کتاب مقدس مسیحیان برای ضربه به جایگاه قرآن اولین ضربه اش به کتاب مقدس است. مسیحیت تبشیری افراطی کورکورانه  اقداماتی انجام می دهد که اولین ضربه را به مسیحیت می زنند.

وی ابراز کرد: اسلام دین اخلاق مدار است و هیچ گاه به حیله و فریب اجازه نمی دهد. اینکه مسیحیت تبشیری افراطی هجمه های به صورت پروژه در مناطق مختلف در حال آزمایش است کاملا غیر اخلاقی است. پروژه MIT که منجر به چاپ فرقان الحق و سیرت المسیح شده، خلاف اخلاق و احترام به ادیان دیگر است.

منبع حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.