خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جامعه ترک‌ها در اروپا همچنان با اسلام‌هراسی، تبعیض و نژادپرستی مواجه است

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با صدراعظم آلمان:

رجب طیب اردوغان در دیدار با صدراعظم آلمان تصریح کرد، جامعه ترک‌ها در اروپا با نژادپرستی، اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی و تبعیض روبرو هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در استانبول تصریح کرد که جامعه ترک‌ها در اروپا مهم‌ترین جنبه اجتماعی روابط دو کشور و ثروت مشترک آن‌هاست. با این حال، این جامعه همچنان با تبعیض، نژادپرستی و اسلام‌هراسی مواجه است.

وی افزود: جامعه ترکیه در توسعه، پیشرفت و توسعه آلمان نقش فعالی دارد و ما از نقش جامعه و نقش مؤثر مرکل در حمایت از این جامعه، قدردانی می‌کنیم.

صدراعظم آلمان نیز گفت که کشورش همواره منافع مشترکی با ترکیه دارد و تأکید کرد که دولت بعدی فدرال، این موضوع را در نظر خواهد گرفت.

وی افزود من به رئیس‌جمهور اردوغان اطلاع دادم که اتحادیه اروپا به حمایت از ترکیه در پرونده مبارزه با مهاجران غیرقانونی ادامه می‌دهد. هدف ما جلوگیری از قاچاق انسان است و حمایت اتحادیه اروپا از ترکیه در این زمینه یک ضرورت و پیش‌نیاز است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.