خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بصیرت و هوشیاری مهمترین دستاورد هفته وحدت است

بیانیه شورا تقریبی اهل سنت خراسان شمالی؛

وحدت یعنی با توجه به اینکه بین دو مذهب، مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای تقریبی اهل سنت استان خراسان شمالی در بیانیه ای ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت بر محضر مبارک مقام معظم رهبری و عموم مسلمین جهان؛ شکل گیری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مهمترین حربه دشمن برای مقابله با اتحاد مسلمین دانستند و از جوامع اسلامی و جمیع مسلمین درخواست نمودند با بصیرت افزایی مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند.

در این بیانیه مزبور آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا”، فرارسیدن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را به محضر مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه آزادگان جهان و مسلمانان تبریک می گوییم. پیامبری که با رسالت جهانی به عنوان آخرین فرستاده خداوند سبحان و با اعلام تکمیل دین و راهبرد غلبه اسلام بر تمامی مکاتب شرقی و غربی و ایجاد حکومت جهانی مستضعفین نوید پیروزی داده و به پیروانش دستور وحدت و مدارا با سایر ادیان و مکاتب جهان توصیه نموده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، معنای اتحاد شیعه و سنی، دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست، وحدت یعنی با توجه به اینکه بین دو مذهب، مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند.

در این بیانیه قید شده است، ما ائمه جمعه، جماعت مساجد و مدیران و مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت خراسان شمالی به طور قاطع و صریح به سران کفر وجیره خواران آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلان می نماییم که همه ی ما ملسمین واحد و یکی هستیم؛ ما همه با هم برادریم و اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود بدانیم که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند.

در این بیانیه افزوده شده است، دشمنان برای ایجاد شکاف در بین صفوف مسلمانان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا با تفرقه‌افکنی به راحتی سیطره خود را بر امت اسلام گسترش دهند لذا مسلمانان باید با بصیرت مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند.

 در ادامه آورده شده است، در آیات و روایات متعدد، حفظ وحدت میان مسلمانان از جمله اموری است که مورد توجه قرار گرفته است و همواره مورد اهتمام بزرگان و رهبران مذهبی مسلمانان بوده است. بصیرت و هوشیاری مهمترین دستاورد هفته وحدت است باید از این ظرفیت که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده بهترین بهره را بگیریم.

در پایان بیانیه مذکور ضمن دعوت بیش از پیش از جمیع مسلمین برای پیروی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری تصریح شده است: مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی هستند و امید می‌رود همه مسلمانان به‌خصوص عالمان و فرهیختگان و ملت شریف ایران با تأسی به شیوه وحدت‌آفرین علمای بزرگ، به‌ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری، در این مسیر قدم بردارند و از هیچ کوششی برای حفظ اتحاد و انسجام اسلامی دریغ نورزند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.