خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیک‌های پاکستان برای نخستین بار جشن میلاد پیامبر(ص) برگزار کردند

سیک‌های پاکستان برای نخستین بار مراسم جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) را در معبد خود در ایالت پنجاب برگزار کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعیت زیادی از مسلمانان و سیک‌های پاکستان در این مراسم شرکت کردند. این مراسم از سوی رئیس جامعه سیک‌های پنجاب، گوپال سینگ چولا و سازمان منهج‌القرآن برگزار شد. هدف از این رویداد ترویج همزیستی بین ادیان در پاکستان است.

چولا در این مراسم گفت: گوردوارا نه تنها مکانی برای عبادت سیک‌ها بلکه جایی برای معتقدان به همه ادیان است. این جشن توسط سیک‌های پاکستان برای شرکت‌کنندگان مسلمان ترتیب داده شد و بخشی از جشن سراسری به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) است که توسط دولت پاکستان برگزار می‌شود.

این بنا با چراغ‌های سفید رنگ و همچنین گلدان‌های گل تزئین شده بود که جلوه‌ای باشکوه به آن بخشیده بود در حالی که در بالای آن تابلوهایی با عبارت‌‌های یا الله، یا محمد(ص)، و یا صابر نصب شده بود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که دولت، عید میلادالنبی(ص) را در ۱۹ اکتبر (سه‌شنبه ۲۷ مهر) امسال با شور دینی جشن می‌گیرد و بزرگترین مراسم تاریخ را به مناسبت این روز برگزار می‌کند.
وی در سخنانی چند روز پیش گفت که هیچ فردی در تاریخ به اندازه حضرت محمد(ص) عظیم‌الشأن نیست و از ملت خواست که از زندگی او درس بگیرند.

عمران خان افزود: دستاوردهای او بخشی از تاریخ است و هرچه بیشتر بخوانید، متوجه خواهید شد که او چقدر بزرگ بوده است و چه چیزهایی می‌توانیم از او بیاموزیم.

دولت پاکستان روز  ۱۲ ربیع‌الاول را به عنوان تعطیل عمومی اعلام کرده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.