خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضرب و شتم اعضای یک کلیسا توسط هندوهای افراطی

گروهی از هندوهای تندرو با حمله به جلسه عبادی یک کلیسا در ایالت اوتاراکند هندوستان، مسیحیان را مورد ضرب و شتم قرار داده و به ساختمان این کلیسا خسارت وارد کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، منابع مطلع گفته اند که مهاجمان پس از اشغال کلیسا شعارهای ملی گرایانه هندو سر داده و به ضرب و شتم مسیحیان پرداختند.

به گزارش نیو ایندیان اکسپرس، بیش از ۲۰۰ نفر از هندوهای افراطی در تاریخ ۳ آگوست با این بهانه که مسیحیان مردم را مجبور به تغییر دین و مذهبشان می کنند، به یک کلیسا در ایالت اوتاراکند حمله کردند.

ان. ویلسون سخنگوی کلیسا درباره اتهامات مطرح شده از سوی هندوهای افراطی به رسانه های هندوستان گفت: «آنها ما را مورد آزار و اذیت قرار دادند و به ما اتهامات بی اساس وارد کردند. بیش از بیست سال است که در این کلیسا جلسات دعا و پرستش برگزار می کنیم و فعالیت‌های خیریه بیشماری داشتیم که برای همگان مفید واقع شده است. ما هرگز در این سالها کسی را مجبور به تغییر دین و مذهبش نکرده ایم.”

شبان پریو سادانا پورتور که آن روز مراسم عبادی کلیسا را رهبری می کرد، گفت: ” مهاجمان که تعدادشان خیلی بیشتر از ما بود از لحظه ای که وارد شدند بدون هیچ گفتگویی، اقدام به کتک زدن اعضا و شکستن وسایل داخل کلیسا کردند، ما بخاطر پاندمی کرونا جلسات را به صورت آنلاین برای سایر اعضا پخش می کنیم و به همین دلیل فقط ۱۰ یا ۱۲ نفر آن روز در کلیسا حضور داشتند.”

وی در ادامه افزود:” مهاجمان پول نقد، کارت های اعتباری، تلفن های همراه اعضا، دوربین های مدار بسته، سیستم صوتی و سایر تجهیزات و حتا صندلی ها را نیز به سرقت بردند. ما در این خصوص به پلیس هم شکایت کردیم اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفت.”

یکی از اعضای کلیسا نیز گفت: “مهاجمین یکی از برادران ما را که در مقابل آنان مقاومت می کرد به شدت کتک زدند سپس پیکر بی جان او را کشیدند و به بیرون از کلیسا در جاده بردند و در آنجا نیز با میله های آهنی او را زدند تا اینکه سرش به شدت خونریزی کرد و گوشش پاره شد و بیهوش افتاد.»

پس از این حمله مادان کاوشیک، فرماندار ایالت اوتاراکند در مصاحبه ای عجیب و غیرمنصفانه از کسانی که به کلیسا حمله کردند، دفاع کرد و گفت: ” این درگیری پاسخ به اقداماتی است که برخی با اهداف و برنامه های استعماری برای تغییر دین مردم در منطقه برنامه ریزی کرده اند و عده ای نیز در این بین سعی در بزرگنمایی آن چیزی دارند که به وقوع پیوسته است!”

ایالت اوتاراکند هم مرز با نبال است و در حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. ۸۳ درصد جمعیت این ایالت را هندوها تشکیل می دهند و مسیحیان اقلیت بسیار کوچکی در این منطقه به شمار می آیند.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.