خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی چهلمین کنفرانس جهانی ادیان در کمبریج برگزار شد

با محور «نژادپرستی در کانادا»؛

رهبران مذهبی از همه ادیان در در مسجد «بیت الکریم» کمبریج گردهم آمدند تا علل اصلی نژادپرستی در این کشور و نحوه مبارزه جامعه با این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، چهلمین کنفرانس جهانی ادیان به میزبانی جامعه مسلمانان احمدیه کانادا در مسجد «بیت الکریم» کمبریج برگزار شد و مخاطبان به طور مجازی در این کنفرانس شرکت کردند.

مسئله نژادپرستی در کانادا از دیدگاه چندین دین از جمله اسلام، مسیحیت و یهودیت و هندوئیسم مورد بحث قرار گرفت.

«اسکات همیلتون»، عضو شورای شهر کمبریج که مدیریت این کنفرانس را بر عهده دارد در این باره گفت: در دوران بسیار دشوار در تاریخ در بحبوحه یک بیماری همه گیر جهانی همراه با اضطراب و اطمینان اقتصادی و اجتماعی، رویدادهایی مانند این ما را به یاد ارزش های مشترک انسانیت می اندازد و اینکه چظور باید از تفاوت ها با داشتن روحیه مشترک تجلیل کرد.

این برنامه به عنوان بزرگترین رویداد چند مذهبی در کانادا توصیف شده و مورد استقابل قرار گرفت.

چندین کارشناس در مورد منشاء مسئله نژادپرستی صحبت کردند و راه حل هایی در این زمینه ارائه دادند.

«پراوین ساکسنا» نماینده دیدگاه هندوها در این باره گفت که این کار با آموزش کودکان در سنین پایین شروع می شود.

وی افزود: به فرزندانمان ارزش شأن ، ارزش مسئولیت های مشترک، ارزش های درک ادیان را بیاموزیم و واقعا تأکید کنیم که رنگ ، زبان ، فرهنگ تفاوت ایجاد نمی کند.

این رویداد در شرایطی برگزار شد که بسیاری از جوامع در کانادا شاهد افزایش حملات با انگیزه های نژادی هستند.

در ماه ژوئن، چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در لندن انتاریو هنگام پیاده روی عصر هنگام مورد اصابت یک وسیله نقلیه قرار گرفتند و کشته شدند. پلیس می گوید که این حمله هدفمند عمدی و با انگیزه نفرت بوده است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.