خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد از «رژیم صهیونیستی» یهودستیزی نیست

500 شخصيت آکادمیک بین‌المللی:

 این شخصیت‌ها تصمیم مسئولان دانشگاه گلاسکو به عذرخواهی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیش از ۵۰۰ شخصیت علمی و آکادمیک بین‌المللی از جمله حدود ۲۰۰ پروفسور آمریکایی در نامه‌ای به مدیریت دانشگاه گلاسکو در انگلستان بر ضرورت تمایز بین مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و آنچه یهودستیزی خوانده می‌شود، تاکید کردند.

در این نامه که شمار زیادی از روسای کنونی و پیشین دانشگاه‌های بزرگ جهان از جمله یکی از برندگان جایزه نوبل امضا کرده، اعلام شده که انتقاد از رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن در فلسطین به هیچ وجه به معنی یهودستیزی نیست.

امضا کنندگان این نامه همچنین عذرخواهی دانشگاه گلاسکو بخاطر انتشار پژوهشی علمی در مجله دانشگاه در انتقاد از اشغالگری رژیم صهیونیستی تحت فشارها و ادعاهای دروغین یهودستیزی را مورد انتقاد قرار دادند.

آن‌ها آورده‌اند که دانشگاه گلاسکو با وجود اینکه مطلب مذکور پس از بررسی و بازنگری مجدد در مجله دانشگاه چاپ شده بود، به خاطر بزرگ‌نمایی شکایت‌های صورت گرفته در یک گزارش خبری تحت ادعای اینکه مفاد این مطلب ضدیهودی است، اقدام به عذرخواهی کردند.

این شخصیت‌ها تصمیم مسئولان دانشگاه گلاسکو به عذرخواهی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

منبع مطالعات رژیم صهیونیستی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.