خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترس از طالبان، آخرین زن یهودی افغان را از وطنش فراری داد

پیرزن ۸۳ ساله یهودی که از ترس طالبان مجبور به ترک افغانستان شده گفت: کشورم را زیاد دوست دارم و با دو چشم پر از اشک ترکش کردم. در قندوز گریستم، در مزار گریستم و در هواپیما نیز برای کشورم گریه کردم، چون خیلی دوستش داشتم و دارم؛ اما مجبور بودم که ترکش کنم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تووا مرادی، آخرین زن یهودی افغان بود که هفته پیش و پس از به قدرت رسیدن طالبان، افغانستان را به مقصد کانادا ترک کرد، تا باقی‌مانده عمرش را با فرزندان و نواده‌هایش سپری کند.

تووا مرادی ۸۳ ساله اکنون برای رسیدن به کانادا در کمپ اقامت مهاجران افغان در آلبانی اقامت دارد.

او به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفت: کشورم را زیاد دوست دارم و با دو چشم پر از اشک ترکش کردم. در قندوز گریستم، در مزار گریستم و در هواپیما نیز برای کشورم گریه کردم، چون خیلی دوستش داشتم و دارم؛ اما مجبور بودم که ترکش کنم.

این زن یهودی افغان دلیل فرار خود و فرزندانش را از افغانستان ترس از طالبان می‌داند. وی گفت: زندگی ما در خطر بود، مجبور بودم که کشورم را ترک کنم و فرزندانم نیز ۲۰ سال پیش در دوره طالبان، از ترس، وطن را ترک کردند و آواره شدند.

تووا مرادی در ۱۶ سالگی از خانه فرار نمود و با یک مرد افغان ازدواج کرد.

منبع فرارو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.