خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حق سقط جنین و دعوای بی پایان آن با کلیسای کاتولیک

در ایالات متحده آمریکا، ۶۱ درصد مردم معتقد هستند که سقط کردن جنین باید به عنوان یک حق طبیعی در نظر گرفته شود. در حالی که کلیسا این عمل را شر اخلاقی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، مردم ایالات متحده آمریکا معتقدند اسقف های کاتولیک باید مدت زمان بیشتری را صرف گوش دادن به حرف های آنها درباره حق حمایت از سقط جنین اختصاص بدهند. در همین راستا، دیدار پاپ فرانسیس و نانسی پلوسی به عنوان یک مسئول سیاسی حامی حقوق سقط جنین، باعث ایجاد آرامشی نسبی بین رهبران کاتولیک کلیسا شد.

در حالی که اسقف های کلیسا، در حالی دوری کردن از مقاماتی همچون، رئیس مجلس، رئیس جمهور (جوبایدن) و دیگر مقامات منتخب مردم هستند، پاپ فرانسیس و بیشتر رهبران کاتولیک در حال پیدا کردن زمینه های مشترک برای افزایش ارتباط ها هستند.

دیدار با نانسی پلوسی، تنها اولین دیدار مهم و جنجالی در این پاییز داغ است، در ادامه جو بایدن به عنوان دومین رئیس جمهور کاتولیک تاریخ ایالات متحده، ضمن نشست اجلاس G-20، نیز با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

استقبال گرم پاپ فرانسیس از نانسی پلوسی موجب ایجاد حواشی و تنش هایی شد. هرچند که این دیدار موفقیت آمیز بود و پلوسی آن را یک هدیه‌ی معنوی، تعریف کرد، اما در ایالات متحده موجب ایجاد تنش در بین اسقف ها شد، تا جایی که چندین مقاله علیه این دیدار در نشریه های مختلف چاپ شد.

حق سقط جنین؛ چالشی بزرگ برای کلیسای کاتولیک

شایان ذکر است که پلوسی، مدافع دیرینه حقوق سقط جنین، همچنین از دموکرات‌های ضد سقط جنین مانند سناتور سابق جو دانلی – که اخیراً توسط بایدن به عنوان سفیر خود در مقر مقدس منصوب شد – به عنوان بخشی از یک لیبرالیسم بزرگ استقبال می‌کند و ارتباطات آنها در حال گسترش است.

در ایالات متحده آمریکا، ۶۱ درصد مردم معتقد هستند که سقط کردن جنین باید به عنوان یک حق طبیعی در نظر گرفته شود. در حالی که کلیسا این عمل را شر اخلاقی اعلام کرده است که در آن به زندگی یک انسان پایان داده می‌شود.

این مسئله تبدیل به یک چالش بزرگ برای کلیسای کاتولیک شده است، آنها باید مردم را متقاعد کنند که جلوگیری از بارداری یک اشتباه بزرگ است. با این حال مسئله سقط جنین در میان کشیش ها و اسقف ها هم موجب اختلاف شده است و آنها را به دو دسته تقسیم کرده است.

بسیاری از مردم و مسیحیان معتقدند اگر کلیسا می‌خواهید روش های همسو با جهان را ادامه دهد، باید کمتر وقت خود را صرف حمله کردن به حقوق سقط جنین و توییت زدن علیه آن کند و بیشتر به سخنان مردم گوش دهد.

مترجم: سامان روزبهانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.