خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پوسترهای تکریم حجاب در فرانسه جمع‌آوری شدند

پوسترهای حجاب که از سوی شورای اروپا و برای ترویج احترام به عقاید مختلف طراحی شده بودند، در فرانسه جمع‌آوری شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای اروپا با هدف ترویج تحمل دینی و قومی، آزادی مذاهب و احترام متقابل، اقدام به انتشار پوسترهایی در مورد لزوم احترام به حجاب به عنوان حق انتخاب و آزادی بیان منتشر کرده است.

این کارزار با هدف ترویج احترام به مسلمانان راه‌اندازی شده اما برخی سیاستمداران در فرانسه این پوسترها را مغایر اصول سکولاریته در این کشور دانسته و خواستار برچیدن آنها شدند که نهایتاً این پوسترها در فرانسه جمع شد.

در یکی از این آگهی‌ها این شعار نوشته شده بود: «زیبایی در تنوع است همانطور که آزادی در حجاب است». برخی سیاستمداران فرانسوی مدعی شده‌اند حجاب مصداق آزادی نیست.

شورای اروپا، یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های سیاسی اروپا است که هدفش تقویت حقوق بشر، دموکراسی و حکومت قانون است. فعالیت‌های این نهاد متمایز از اتحادیه اروپاست اما بخشی از بودجه مالی آن را اتحادیه تامین می‌کند.

گفتنی است فرانسه بزرگترین جامعه اسلامی اروپا را با ۵ میلیون مسلمان دارد؛ در سال ۲۰۱۱، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از حجاب اسلامی برای پوشاندن کامل صورت را در اماکن عمومی منع کرد.

تکریم حجاب

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.