خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهبه‌‌ها؛ غول‌های اقتصادی در غرب میانه آمریکا

راهبه ها که به غول اقتصادی در غرب میانه شهرت یافته اند، حالا با مشکلات جدید روبرو شده اند و بسیاری از تشکل‌های روحانی کاتولیک، SSND هزینه مراقبت از خواهران سالخورده را می‌پردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از universalperson، جالب است بدانید، تقریبا نیمی از راهبه های ایالات متحده، در سنین بالای ۸۰ سال به سر می‌برند. طبق گزارش مرکز کنوانسیون اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده، نسبت راهبه های بالای ۷۰ سال و پایین ۷۰ سال، تقریبا سه به یک می‌باشد.

پدر تام گانت از مرکز تحلیل و آمار کالج جورج تاون می‌گوید که تعداد راهبه های ایالات متحده در سال ۱۹۶۵ با ۱۸۰۰۰۰ نفر به اوج خود رسید و در سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۴۰ هزار نفر رسید. او می‌گوید به طور غیرمعمول، طول عمر روحانیون بسیار بیشتر از غیر روحانیون است.

حال جالب تر است بدانید، راهبه ها که به غول اقتصادی در غرب میانه شهرت یافته اند، حالا با مشکلات جدید روبرو شده اند. مانند بسیاری از تشکل‌های روحانی کاتولیک، SSND  (مدرسه خواهران نوتردام)، هزینه مراقبت از خواهران سالخورده را می‌پردازد.

مدرسه خواهران نوتردام در یکی از مرفه‌ترین حومه‌های میلواکی قرار دارد. تنها ۹۰ خواهر در آنجا باقی مانده اند که تقریباً همه بازنشسته شده اند. بنیانگذار آن، مادر کارولین فریس، پس از توقف اسبش در آنجا در سال ۱۸۵۵، آن نقطه را انتخاب کرد. او این اتفاق را به عنوان نشانه ای در نظر گرفت و صومعه، دانشکده و پرورشگاه ساخت. با این وجود به نظر می‌رسد که کلیسا برای تامین مخارج راهبه ها به مشکل خورده است.

راهبه های مدرسه خواهران نوتردام
مدرسه خواهران نوتردام

خواهر استفانی، مدیر دولتی محل کار بازنشستگی غیر سکولار USCCB در سراسر کشور، می‌گوید که از ۵۳۱ گزارش از افرادی که در سال جاری اطلاعات ارائه داده اند، تنها ۲۷ مورد به اندازه کافی برای بازنشستگی تأمین مالی شده‌اند.

ضرورت ارائه نظریه هایی در قالب اقتصاد در ادیان

او می‌گوید: «این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد، مشکلات مالی مدتی است به وجود آمده است. راه حل آن ارائه نظریاتی در قالب اقتصاد در ادیان است. تعدادی از بانوان در غرب میانه دارای ثروت های زیادی هستند و به نوعی غول اقتصادی به شمار می‌آیند. که باید از آنها در این زمینه کمک گرفت و یا چند مورد از این ساختمان های صومعه و آموزشکده را برای ایجاد مشاغل درآمدزا و تولید ثروت، تغییر کاربری داد.

خواهر لادونا مانترناخ، رئیس خواهران خیریه مریم قدس، که به توسعه مجدد صومعه ها در بالای رودخانه می سی سی پی در دوبوک، آیووا کمک می کند، می گوید: “سن مشترک ما ۸۲ سال است و این هفته دو مراسم خاکسپاری داشتیم.”

مرکز BVM همراه با شرکت پرزبیتری و یک سازمان خصوصی، در حال ساخت یک مجتمع زندگی سالمندان است که در آن از راهبه ها و غیر راهبه ها به صورت ترکیبی استقبال می‌شود.

آلن استاچ، خزانه دار BVM می گوید که احتمالاً حدود ۶۷ میلیون دلار برای این پروژه هزینه خواهد شد که بیشتر آن از طریق وام های معاف از مالیات به دست آمده است.

آیا این پایان دوره برای خواهران راهبه آمریکایی و غول اقتصادی آنهاست؟ آنها معتقدند که هرچند این مسئله ناراحت کننده است، اما کلیسا هیچگاه از بین نخواهد رفت و با محیط سازگار خواهد شد.

مترجم: سامان روزبهانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.