خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اورشلیم “میراث مشترک” یهودیت، مسیحیت و اسلام است

جمعی از اسقف‌های مسیحی اروپا؛

گروهی از اسقف‌های اروپایی نسبت به وضعیت مسیحیان در سرزمین مقدس ابراز نگرانی کرده و معتقدند اورشلیم نباید در انحصار هیچ دین واحدی قرار گیرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، شش اسقف سرشناس اروپایی که از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ مه از اورشلیم دیدن کردند، در آخرین روز حضورشان در اسرائیل نسبت به مشکلات مسیحیان این شهر هشدار داده و تاکید کردند حضور جامعه مسیحی برای هویت اورشلیم ضروری است اما هویت مسیحی این شهر به دلیل حضور نظامی اسرائیل تهدید می شود.

بر اساس گزارش‌های آژانس خبری کاتولیک، این گروه شش نفره که از اعضای عالی رتبه کنفرانس اسقف‌های کاتولیک انگلستان و ولز در سال ۲۰۰۰ تشکیل شده است، گفته اند:« ما نگرانی‌های جامعه مسیحی اورشلیم درباره محدودیت‌های یکجانبه آزادی عبادت که در عید پاک توسط پلیس اسرائیل اعمال شد را درک می کنیم. ما از غم عمیق و خشمی که مسیحیان اورشلیم نسبت به کشته شدن شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار مسیحی و حمله شرم‌آور به عزاداران در مراسم تشییع جنازه او احساس کردند، به خوبی آگاهی داریم.»

شیرین ابوعاقله خبرنگار مسیحی فلسطینی-آمریکایی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. وی در تاریخ ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ هنگام پوشش درگیری مسلحانه بین سربازان اسرائیلی و پیکارجویان فلسطینی در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری رود اردن به ضرب گلوله کشته شد.

اورشلیم و اسقف مسیحیان

اسقف‌ها همچنین تاکید کردند که اورشلیم “میراث مشترک” یهودیت، مسیحیت و اسلام است و هرگز نباید در انحصار هیچ دین واحدی قرار گیرد.

آنها افزودند که به دلیل پاندمی کرونا گردشگران و زائران کمتری به سرزمین مقدس آمده‌اند که همین مساله تاثیر منفی بر معیشت مردم این منطقه و بخصوص جامعه مسیحی گذاشته است. آنان در خاتمه از زائران خواستند از مسیحیان در سرتاسر سرزمین مقدس حمایت کنند و گفتند: “ضروری است که همه زائران واقعیت زندگی مسیحیان اینجا را درک کرده و به یاری آنان بشتابند.”

منبع Rfi
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.