خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبدیل مسجد الرشید در ادمونتون به پناهگاه افراد بی‌خانمان

مسجد الرشید در ادمونتون کانادا برای چهارمین سال متوالی درهای خود را به عنوان پناهگاهی برای محافظت از بی‌خانمان‌ها در برابر هوای بسیار سرد منطقه گشوده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، صدیق پاتان (Sadique Pathan) امام جماعت مسجد الرشید در ادمونتون گفت: مراقبت و دلسوزی نسبت به همنوعان یکی از ارکان اسلام است. وجود تعداد بی‌شماری شهروند بی‌خانمان در ادمونتون نشان‌دهنده نیاز برداشتن قدم‌های لازم و ارائه کمک است.

این مسجد از زمانی که وضعیت آب‌وهوایی شدید اعلام شده، پذیرایی از بی‌خانمان‌ها را آغاز کرده است.

وضعیت آب‌وهوایی شدید در ادمونتون زمانی اعلام می‌شود که دما پایین‌تر از منفی ۲۰ درجه سانتیگراد باشد، وزش باد برای حداقل سه شب ادامه پیدا کند، و بیش از ۹۰ درصد پناهگاه‌ها پر شده باشد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وبسایت Homeward Trust، بیش از ۲۷۰۰ ساکن ادمونتون بی‌خانمان بودن را تجربه کردند و از این تعداد، بیش از ۸۰۰ نفر در خارج از منزل زندگی می‌کنند.

این مسجد دارای ۷۵ تخت است که هر روز از ساعت ۶ عصر تا ۸ صبح درهای خود را باز می‌کند. مسجد علاوه بر سرپناه، غذای گرم و مایحتاج اولیه را برای حفظ امنیت و گرما به مهمانان ارائه می‌دهد.

مسجد الرشید از سازمان امداد اسلامی کانادا (Islamic Relief Canada) برای ارائه ۱۰۰ بسته لباس گرم به این پناهگاه تشکر کرد.

این برای چهارمین سال پیاپی است که مسجد ادمونتون به افراد بی‌سرپناه در زمستان کمک ارائه می‌کند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.