خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخریب قبور مسیحیان توسط صهیونیست‌ها در قدس +فیلم

تخریب قبور مسیحیان توسط رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی هرچه بیشتر شهر اشغالی قدس و از بین بردن ماهیت و هویت اسلامی و مسیحی این شهر انجام می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این فایل ویدئویی دو شهرک‌نشین را نشان می‌دهد که درحال تخریب قبور مسیحیان در یک گورستان در شهر اشغالی قدس هستند.

رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی هرچه بیشتر شهر اشغالی قدس و از بین بردن ماهیت و هویت اسلامی و مسیحی این شهر تلاش می‌کند. در همین راستا، نیز صهیونیست‌ها اقدام به تخریب قبور و نیز خانه‌های فلسطینی‌ها و دادن آنها به شهرک نشینان صهیونیست می‌کنند و اسامی محله های شهر اشغالی قدس را از اسامی اسلامی و مسیحی به یهودی تغییر می‌دهند.

صهیونیست‌ها همچنین اقدام به مصادره زمین‌های و املاک مسلمان و مسیحیان در این شهر می‌کنند. روسای نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در شهر اشغالی قدس و شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن دهم دیماه جاری با صدور بیانیه ای نگرانی خود را از تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت دینی شهر قدس و بخش قدیمی آن را ابراز و بر لزوم حفظ جایگاه ویژه این شهر تاکید کرده بودند.

این بیانیه اقدام نهادهای فعال رژیم صهیونیستی در حوزه شهرک‌سازی برای تصرف یک ملک متعلق به کلیسای ارتدوکس را محکوم و بر «لزوم حفظ جایگاه ویژه شهر بیت‌المقدس و همچنین هویت بخش قدیمی آن» تأکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده بود: در بیست و هفتم دسامبر، اعضای تشکل شهرک‌سازی “العاد” با حمایت پلیس اسرائیل، ملکی را در منطقه وادی حلوه در ناحیه سلوان در شهر قدس تصرف کردند که کلیسای ارتدوکس برای دهه‌های متوالی آن را به یک مستاجر در قدس اجاره داده بود.

بیانیه اتحادیه اروپا خواهان “توقف اقدامات (رژیم صهیونیستی) برای تصرف اموال کلیساهای مسیحی” شد و این روند را “تهدیدی جدی برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان توحیدی در شهر قدس” دانست.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.